nomore Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Hei! Tidligere OpenHAB bruker som nå har byttet til Zipato kontroller. OpenHAB knelte helt her om dagen når eg prøvde å legge til en nodon fjernkontroll. Uvisst hvorfor - men eg ble så drittlei all knoting og manglende dokumentasjon at eg i affekt(og frustrasjon over at "ingenting fungerte") kjøpte en Zipato boks... Etterhvert har eg fått ting til å fungere. Å legge til Z-wave enheter i Zipato er langt enklere enn i OpenHAB. Alt av lys hos meg er Philips Hue med unntak av to lampetter som er koblet opp med en Fibaro Dimmer 2. Alt av lys slår seg korrekt av og på ved bruk av kontrollpanelet på nettsiden eller via applikasjonen på telefonen. Har i tillegg satt opp en veggbryter og to fjernkontroller - alle disse er Z-wave og fungerer slik de skal mot de rette lysene satt opp i Zipato kontrollpanelet. Men så har eg og lagt inn en Fibaro Motion Sensor. Denne ser tilsynelatende ut til å bli lagt inn helt ok. Eg har bevegelses-sensoren tilgjengelig i regelgeneratoren, lagrer og synkroniserer med boksen. Alt ser ut til å lagres og fungere ok i grensesnittet, og når eg går forbi sensoren så indikerer den at den har oppdaget bevegelse. Problemet er at det skjer ikke noe med lyset. Det er fortsatt av. Her er ett skjermbilde av regelen(øverst). Nederst er regelen for fjernkontrollen som henger på rommet. Trykker eg på rett knapp der så slår lyset seg på. Altså samme action som bevegelsessensoren skulle ha trigget, men no luck. Tips, innspill og forslag? Bevegelsessensoren fungerte ypperlig i OpenHAB(en av de få som faktisk fungerte). Har kjørt exclusion mot gammel kontroller først, så resett og deretter inclusion mot Zipato. Er litt rådvill Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Jeg har ikke stor kjennskap till Zipato, så det blir generelle råd. Bevegelsessensoren trigger faktisk også? Du ser tid og dato for siste trigger blir oppdater? (Jeg er ellers litt overrasket over at du ikke prøvde deg på Domoticz før Zipato, eller til og med HomeSeer hvis du først skulle kjøpe noe... ) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2015 Eg vurderte mye før eg landet på Zipato. Ett avgjørende argument er Clas Ohlsons åpent kjøp-mulighet Der begynte alt plutselig å fungere... løsning? Ta ut batteriet og sette det inn igjen i bevegelsessensoren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå