fotonisse Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 (endret) Som tittelen sier, så er jeg nyskjerrig på om det er noen som har noe informasjon om når denne mobilen blir lansert og tilgjengelig i butikkene her i Norge. Om noen vet prisen, så kunne jo det også vært litt interessant å vite..... Har spurt i et par butikk kjeder, men de har ingen info....... Et par av selgerene sa også at denne mobilen ikke eksisterer i det hele tatt, men det vet jeg jo at den gjør, men om den blir tilgjengelig for det norske markedet er kanskje en helt annen sak.......? EDIT: Har også Googlet litt, men jeg finner i hvert fall ingen interessant informasjon om lanseringstidspunkt for det norske markedet. Endret 19. desember 2015 av fotonisse Lenke til kommentar
saks6 Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Sist jeg sjekket, kommer den ikke til Norge? Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 19. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2015 Sist jeg sjekket, kommer den ikke til Norge Det var en dårlig nyhet........ Vet du noe om hvorfor den ikke blir lansert i Norge? Lenke til kommentar
saks6 Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Sist jeg sjekket, kommer den ikke til Norge Det var en dårlig nyhet........ Vet du noe om hvorfor den ikke blir lansert i Norge? Nei, har ikke sjekket☺ Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Har fått bekreftet av Samsung at denne ikke kommer til Norge... Dessverre! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Det går an å importere den http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XSamsung+S6+active.TRS0&_nkw=Samsung+S6+active&_sacat=0 Så vidt jeg finner kommer den med frekvenser som skal fungere i Norge. FREQUENCIES AND DATA TYPEInfra: 2G GSM, 3G WCDMA, 4G LTE FDD;2G GSM: GSM850, GSM900, DCS1800, PCS1900;3G UMTS: B1(2100), B2(1900), B5(850);4G LTE FDD : B1(2100), B2(1900), B3(1800), B4(AWS), B5(850), B7(2600), B8(900), B12(700), B17(700), B20(800), B29(700), B30(2300) Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Hva er specs og str på denne S6 active? Skjerm str osv. Lenke til kommentar
ssaeth Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Du kan få kjøpt en her bare 14200,- Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Om ett par år vil jo det der være prisen for high end mobiler uansett, best å kaste seg på først som sist. Lenke til kommentar
Deltiden Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Såvidt jeg vet så er det AT&T som står ansvarlig for S6 Active, i USA vel og merke. Om de har noe eksklusive på den vet jeg ikke dessverre. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 25. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2015 (endret) Takk for svar og info ang Samsung S6 Active, som tydeligvis ikke kommer til Norge, dessverre for min del. Jeg har behov for en mobil med omtrentlig denne mobilens specs med tanke på kamera (min. 16 megapiksler), batterikapasitet, vann, støv og værtettet, god skjerm og må være Android pga noen forskjellige Apper vi må benytte på jobben, og de er kun utviklet for Android. Mulighet for ekstra minnekort er en fordel, men ikke et krav. Det er behov for min. 32 GB lagringsplass, om det ikke er mulighet for ekstra minnekort. Jeg jobber utendørs hele året, i all slags vær, så derfor må den tåle både regn og snø Har sett litt på Sony Xperia 5 Compact, men den er uaktuell pga touchen som ligger i det ytterste glasset, og gjør mobilen ubrukelig bare ved en microskopisk sprekk i det ytterste glasset. At den også har glass på baksiden gjør den for "sårbar" til mitt bruk og yrke. Vurderer Samsung S5 Active, men føler det blir litt feil med tanke på både aldrende mobil modell og specs, når det mest sannsynlig bare er noen mnd til S7 versjonen(e) blir til salgs her i Norge. Samsung S5 Neo er også jeg har vurdert, men her føler jeg at mobilen kanskje ikke er så solid som det jeg egentlig har behov for. At mobilen er solid og vanntett, og et godt kamera (min. 16 megapiksler, for dokumentasjon av jobber) er det viktigste, men ønsker heller ingen "sinke" til andre bruksomeråder. Jeg benytter Samsung S4 Active i dag, men der har kameraet for dårlig oppløsning i forhold til oppdragsgivers minste krav. Et bra lommekamera hjelper ikke, siden bildene skal registreres rett inn i Appene vi må benytte til dokumentasjonen av utført arbeid. Er det andre merker/modeller jeg bør vurdere med tanke på hvilke konkrete egenskaper til en mobiltlf jeg har behov for? Endret 25. desember 2015 av fotonisse Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Siden det er jobben din som stiller kravene om vanntett,oppløsning,Android hadde jeg bedt om at de fant type og modell for 'meg' som ansatt. Her til lands er det vel begrenset til enheter fra Motorola,CAT,Samsung og Sony. Hva med CAT S50 http://www.catphones.com/en-gb/phones/s50-smartphone http://www.prisjakt.no/product.php?p=2791294 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2015 Siden det er jobben din som stiller kravene om vanntett,oppløsning,Android hadde jeg bedt om at de fant type og modell for 'meg' som ansatt. Her til lands er det vel begrenset til enheter fra Motorola,CAT,Samsung og Sony. Hva med CAT S50 http://www.catphones.com/en-gb/phones/s50-smartphone http://www.prisjakt.no/product.php?p=2791294 Det er i grunn at den er Android som er helt nødvendig, men grunnet værforholdene vi jobber i så bør den jo også være værtettet. Ang. oppløsningen så er det et minstekrav om 8 megapiksler på dokumentasjonen vi leverer, men siden det i en del tilfeller er behov for beskjæring/cropping av bildene, så må en jo da ha noen flere megapiksler å ta av. Det blir også en del internettbruk, mail, etc., så at mobilen også har gode specs ellers er en fordel. En Samsung S5 Active er nok den nærmeste løsningen jeg har kommet, men som tidligere nevnt, så kunne jeg godt tenke en mobil med litt nyere ‹‹specs›› enn hva den modellen har. En Samsung S6 eller Sony Experia Z5 (compact) hadde vært det beste, men S6 tåler jo ikke vann og konstruksjonen av Z5 (touch i det ytre glasset og glass baksiden), gjør de lite aktuelle for de forholdene de skal benyttes i. Arb.giver har lagt dette litt mer over på oss, men de kan selvfølgelig bistå. Men både verktøy og andre ting som vi har behov for lar de oss mer styre, som faktisk vet hva vi trenger. Men akkurat når det gjelder valg av mobil, så er det ikke der mine interesser eller kunnskaper er de største, så derfor rådfører jeg meg litt med ekspertisen her inne om hva som kan være egnet til de behovene jeg har beskrevet så langt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Nå vet jeg ikke hva slags utendørsbruk det siktes til eller type jobb , men Jeg ser ingen grunn til at en CAT S50 ikke skulle oppfylle det arbeidmessige behovet. Det er industrielle , drop sikre , laget for røff bruk utendørs ned til minus 25C og har i tillegg militær standard 810G The Cat S50 is a fully specced, high-end 4G rugged smartphone with a quad-core processor running Android™ (Kit Kat)Men disse er vel ikke så "sexy" utseende som andre high end telefoner anno 2015 . Robusthet går på bekostning av utseende og form og tildels spec. Det er ikke være enn at du har en S50 som jobbtelefon og en med nyere android og heftigere specs om du har det behovet privat. Sony telefonene er jo vannsikker men er ellers ekstremt skrøpelig sammenliknet med en cat. Samsungs aktiv modeller er bedre da. HTC Desire Eye er IPX7 sertifisert og innehar SD801 , kan jo vurderes. Er blandt 18 anbefalte vannsikre mobiler i 2015 fra Digitaltrends http://www.digitaltrends.com/mobile/best-waterproof-phones/2/ Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Hva med et beskyttende deksel som tåler en støyt? Dette finnes til mange modeller. Også vanntette. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Jeg ser nok for meg at en S5 neo med et kraftig deksel er et av de bedre alternativene. Ihvertfall om specs er såpass viktig. Cat telefonene er veldig gode på å tåle mye, men elendig innvendig. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 27. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) Takk for flere svar her Jeg tror nok også at jeg kommer til å se nærmere på Samsung S5 neo, og så evt. kjøpe et egnet deksel til den. Ønsker egentlig en Samsung S6 sine specs, men den er ikke aktuell i min jobbsituasjon, så da tror jeg egentlig at S5 neo er det greieste alternativet å satse på. Ser nå at også Samsung S5 active heller ikke er å finne i norske butikker (har forsøkt prisjakt og prisguide), og da kommer det ingen forslag til priser eller butikker, så da er heller ikke den mobilen aktuell lenger. Cat er nok garantert en tøff og solid mobil, men jeg ønsker/trenger en mobil med bedre specs enn hva den har, både privat og med tanke på flere/andre arb.oppgaver på nyåret. Forslaget med å bruke Cat på jobb og en mer avansert mobil privat, er forsåvidt greit, men jobben min dekker bare kjøp av en mobil (etter behov). Så jeg velger ikke en mobil som gjør at jeg mest sannsynlig må kjøpe en ekstra for så å bytte på å bruke dem. Jeg har også behov for bedre specs på jobben på sikt, siden det kommer enda flere bruksområder på jobben på litt ut på nyåret som jeg også må ta hensyn til med valg av mobil. Endret 27. desember 2015 av fotonisse Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Det med sponset kjøp via arbeidsgiver er jeg selv kjent med og har det på samme måte .Man ønsker normalt seg kun en mobil og ett nummer. Jeg har dog to jobb mobiler med tvilling sim (en apple/iphone og en android) . For backup og test øyemed. Har ingen større problemer med det. Man kan også kanskje bruke ulike nettbrett til slik bruk du nevner på oppdrag (bilde,service management applikasjon,Internett laste opp/ned). Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 27. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2015 Takk igjen for forslag og tips Jeg har allerede tvillingkort som er plassert i et nettbrett, Har Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition, og tester for øyeblikket ut et annet nettbrett, Sony Xperia Tablet Z4 SGP771, med tastatur til å plassere nettbrettet i (bluetooth). Bruker som oftest et av disse nettbrettene her, men det er mye enklere å ha med seg en mobil tlf opp i master/stolper enn et nettbrett, for å ta de bildene vi må gjøre for å dokumentere div. utført arbeid. Problemet er jo da også at vi må ha den samme værtettingen på nettbrettet som vi trenger på mobilen, men det er mye vanskeligere å beskytte et nettbrett for vær og vind. Og det blir fortere ødelagt ved at det tar mye større plass, og må plasseres i verktøy veska på klatrebeltet vi benytter Sony nettbrettet er meget bra ‹‹isolert sett››, men kameradelen er ikke tilfredstillende og det er heller ikke blits muligheter på det nettbrettet. Her er nettbrettet værtettet, men det er ikke tastaturet....... Her fungerer Samsung nettbrettet greit til de fleste arb.oppgavene (spes. fotodelen), så jeg foretrekker egentlig dette, men det er et brett som skal ‹‹fases ut›› og erstattes med det nevnte Sony brettet på sikt. Derfor ønsker jeg en mobil som egentlig kan erstatte (eller utfylle) disse nettbrettene best mulig. Siden vi jobber mest mulig direkte i noen forskjellige Apper og nett-portaler, så er det heller ikke så enkelt å ta bildene med mobilen, for så å gjøre resten av utfyllingen på nettbrettet. Det blir mye ‹‹mellom lagring›› og synkroniseringer for å få til dette, så det vil jeg helt unngå....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå