Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

multicom stasjonær fryser

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min multicom stasjon'r i går modell "Multicom Tycho i522S Gaming Pc" (link nedenfor). jeg installerte windows 10, alle drivere som var medfulgt og har oppdatert win 10 nå. Problemet er: pc'en fryser omtrent etter 30 minutter med bruk. bildet blir fryst og reagerer ikke. har selvfølgelig sjekket om det er skjermen, har skrudd av og på og koblet inn og ut alle kabler. jeg har ikke vært inni kabinettet, siden den var ferdigbygd og det ikke stod noe om at jeg trengte å gjøre noe fysisk med dataen. 

Har noen forslag til hva dette kan være eller hvordan jeg selv kan fikse dette? har ikke lyst til å returnere den hvis jeg selv kan fikse problemet.

har allerede mailet multicom sin support om saken og forklart situasjon, venter på svar.

http://www.multicom.no/multicom-tycho-i522s-gaming-pc/cat-p/c/p10631753

tusen takk for tips :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hadde akkurat samme problemet, ref https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1698906

Kan være ganske mye som er årsaken, alt fra varme i kabinettet til minnebrikke som ikke sitter godt til en overledning på hovedkortet.

Få den inn til reparasjon med en gang, det er ingen grunn til at du skal sitte hjemme og gjette når du har kjøpt noe som burde ha vært en ferdig testet og godt sammenskrudd PC.

Hadde ikke forundret meg om du fikk delene som de demonterte da jeg sendte min PC som hadde dette problemet i retur. :)

Lenke til kommentar

Har du tatt ut evt. plastikk inne i kabinettet? Mange butikker som bygger egendefinerte pcer som sendes i posten, har plastikk på innsiden for at delene ikke blir løse under frakt. Sjekk dette.. Dette burde du ha sjekket med en gang du fikk PCen din.

Lenke til kommentar

Har du tatt ut evt. plastikk inne i kabinettet? Mange butikker som bygger egendefinerte pcer som sendes i posten, har plastikk på innsiden for at delene ikke blir løse under frakt. Sjekk dette.. Dette burde du ha sjekket med en gang du fikk PCen din.

Hvis de forventer at man skal åpne kabinettet og fjerne ting, så bør vel butikken skrive dette klart og tydelig i følgebrevet.

Kjøper du en ferdig bygd Dell eller HP, så ryker vel garantien om du så mye som kikker hardt på kabinettskruene. :)

Lenke til kommentar

Hvis de forventer at man skal åpne kabinettet og fjerne ting, så bør vel butikken skrive dette klart og tydelig i følgebrevet.

Kjøper du en ferdig bygd Dell eller HP, så ryker vel garantien om du så mye som kikker hardt på kabinettskruene. :)

Jo dette er for så vidt sant, men jeg vet at det er mange som ikke gjør det.

Ja, men Dell og HP har noen av de verste garantiene uansett. Hadde engang en HP maskin med noen skaddede deler. HP Nektet å bytte delene, selv om maskinen var helt ny!

Lenke til kommentar

Hadde brukt angreretten og kjøpt pc en annen plass.

Etter min erfaring risikerer du å måtte sende maskinen frem og tilbake flere ganger uten at de klarer å fikse feilen...helt til du ikke orker mer tull og får kjøpet hevet etter for mange tulle reparasjoner som ikke fikser noe som helst (kan bli lang tid uten pc).

Dersom du insisterer på å beholde Multicom skrotet (sorry er ikke sikkert din pc er det...men jeg grøsser), så hadde jeg startet med å sjekke temperatur på cpu under load.

Så sjekke eventuelt snurredisk for feil, og til slutt testet ram, dersom det andre er ok.

Endret av Pixxxel
Lenke til kommentar

Intel har bekreftet feil i 6700K-prosessorene sine nå.

Dersom det er denne du har, så kan du jo vente på en oppdatering av Bios.

Dette høres veldig ut som problemet du har opplevd.

http://www.digi.no/bedriftsteknologi/2016/01/11/intel-bekrefter-feil-i-skylake-prosessorene

For det første: Han bruker en 6600K.

For det andre: feilen i 6700K Prosessorene forårsaker bare at systemet krasjer når man kjører et spesielt "Benchmarking" program. Denne feilen skal ikke ha noen innvirkning på at PCen fryser under normal bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...