[email protected] Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 hallo! Jeg er en jente som går på VG2 studiespesialisering nå. I VG1 hadde jeg 5 dager fravær til sammen, og i år i VG2 vil jeg sikkert få 8 dager når jeg er ferdig pga reise, så lurer på om dette er mye? og kan jeg risikere å ikke bli tatt inn på høgskole eller når jeg senere skal søke jobb? jeg går sikkert ut med ca 15-17 dager når jeg slutter på VGS, vurderer å bli barnesykepleier vist det hjelper. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 [..] så lurer på om dette er mye? [..] Nei, det er det ikke, slapp av. Lenke til kommentar
ceauses03 Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 hallo! Jeg er en jente som går på VG2 studiespesialisering nå. I VG1 hadde jeg 5 dager fravær til sammen, og i år i VG2 vil jeg sikkert få 8 dager når jeg er ferdig pga reise, så lurer på om dette er mye? og kan jeg risikere å ikke bli tatt inn på høgskole eller når jeg senere skal søke jobb? jeg går sikkert ut med ca 15-17 dager når jeg slutter på VGS, vurderer å bli barnesykepleier vist det hjelper. Fravær har ikke noe betydning for videre utdanning, bare hvis du skal søke sommerjobb etc. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Fravær har ikke noe å si for høyere utdanning. Du har ikke noe mer fravær enn hva jeg hadde og jeg klarte å få læreplass to ganger og kom inn på høgskole. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 18. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2015 ja okei, takk for svar! blir så stresset siden det høres så mye ut haha Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 (endret) Gj.snittlig sykefravær i arbeidslivet i norge er vel rundt 5.5%. Si at du går på skolen 44 uker i året (8 uker fri) og 5 dager i uken (220 dager) og er borte 17 av disse så er du opp mot 8%. Over landssnittet, men ingen krise. Det betyr nok noe for læreplass, men tvilsomt noe redflag. Edit: For høgskole betyr det ikke en dritt mener jeg, fordi fravær i seg selv betyr ikke en dritt på høgskolen. Hvis du ikke kommer på forelesning så er det ingen som bryr seg. Det er du som skal stå på eksamen, ikke foreleser Videre betyr karakterer og fravær fra grunnskole og vidregående ikke en dritt i jobbsøkersammenheng. Det er iallfall min erfaring. Hvis man har høgskoleutdanning så er det karakterene fra her som blir sett på. Endret 18. desember 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå