Gå til innhold

nForce2 Ultra og WD disker..!?!

volcomer

Anbefalte innlegg

Sitter med en Wd 180 GB se som ikke alltid vil være med på notene med et DFI LANPARY nForce 2 Ultra 400 HK. Får en blåskjerm av og til som sier at BIOS ikke har ACPI (eller noe slikt) støtte, og en annen en som sier IRQ_not_less_or_equal. Dett fører til at jeg må legge inn windows på nytt og jeg begynner å bli mektig lei av windows installasjon :grin: . Har prøvd å finne ny BIOS og finne ut om kortet egentlig støtter ACPI (eller hva det nå enn var) :shrug: Har også prøvd å isolere event. drivere som skaper problemet, ved å installere dem en etter en og reboote mellom hver enkelt, til og med installert dem i forskjellig rekefølge :roll: som om det spiller noen rolle!?! :shrug: Kan noen forklare meg hvorfor dette skjer og hva ACPI er? Antar at det er noe med hvordan disken leser og skriver informasjon, men det er ikke så mye jeg kan gjøre med det. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ACPI er en spesifikasjon som tillater operativsystemet å styre strøm mengden til foreks. harddisker. Det gjør at OS'et kan kommunisere med bios og 'gi beskjed' om hvor mye strøm som skal deles ut.

Du kan prøve følgende:

1. Resette biosen, evt. leite litt å se om det står noe som ACPI i den.

2. Kjør memtest86 for å finne ut om det er feil på minnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...