Countryman Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 (endret) God morgen Sliter litt her...det vil si, alt fungerer egentlig fint, bortsett fra at jeg er overbevist om at HD-kanaler fra Canal Digital ikke blir vist i HD og jeg frykter at jeg har koblet noe feil. Bildene er relativt shabby og kornete, ihvertfall iforhold til kvaliteten jeg er vant med i 1080p. -Jeg har riktignok ikke hatt tv-kanaler på 100år og har ingenting å sammenligne med hva angår "TV". Jeg har koblet alle mine enheter til receiveren min - Xbox, Boxee-box osv...og dekoderen. Jeg har riktignok koblet dekoderen i inngangen til BD/DVD-inngang til receiveren - blir det noen forskjell ved å koble den et annet sted? -Deretter har jeg koblen en HDMI fra MAIN OUT på receiveren inn til Samsung mini connectoren som så er koblet til tv`n. På denne måten styrer jeg alle sources med receiveren. Det jeg kanskje funderer litt på er om det vil bli bedre ved å koble alt inn i Samsung mini connectoren istedet, som har 4 HDMI-innganger? og deretter styre sources med dekoderen jeg fikk fra CD? ---- Når dere ser på en kanal i HD fra eksempelvis Canal Digital - er dette like god bildekvalitet hos dere som når dere ser en film fra Bluray i 1080p? Det er det på ingen måte hos meg. Takker for hjelpen! og still gjerne ytterligere spørsmål om jeg har forklart ting dårlig Endret 18. desember 2015 av Countryman Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Du får ikke samme bildekvalitet fra CD-dekoderen som fra Bluray. HD-sendingene fra CD er i 720p eller 1080i, men ofte er selve orginalen/produksjonen for dårlig. Men du du aller først må sjekke, er hviken oppløsning dekoderen gir ut. Gå inn i dekoderens menu under innstillinger eller oppsett og sjekk, og evenuelt endre oppløsning. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 18. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2015 Det står at jeg skal kunne sjekke hvilke oppløsning som står innstilt ved å trykke på RES på dekoderens frontpanel, men det finnes ingen knapper å trykke på her.. Jeg gikk inn på HDMI-informasjon og ser nå "Oppløsning i bruk - 1920x1080 (50Hz) interlaced" Du tyder vel på at ting er makset.. Da er det nok som du sier, dårlige produksjoner Da er det kun ved bruk av xboxen og når jeg ser nedlastede 1080p filmer som jeg virkelig føler god bildekvalitet da...og piratisme er vel ikke helt "inn" lenger.. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 720p inneholder mer informasjon enn 1080i, men det er litt hva man selv foretrekker selvsagt. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2015 720p inneholder mer informasjon enn 1080i, men det er litt hva man selv foretrekker selvsagt. Det er sant - jeg får vel bare anta at tv`n oppskalerer og optimaliserer alt etter hvilke enheter jeg bruker den opp imot, siden det nærmest ikke finnes noen som helst innstillinger i menyene dens/dems. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå