EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Hei! Jeg har et problem med min pc, jeg får nemlig ikke nett på kontoen. Det står: klarte ikke å koble til mellomtjener. Hva menes med det? hva kan jeg i så fall? i alle andre mac-er og mobiler er det nett. En annen ting er i den såkalte gjest-kontoen er det også nett . kan jeg i så fall løse dette? Går det ann å lage en ny konto? TAkk på forhånd Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Det skal nok løses. Jeg vil nabefale deg å seo m du har noen virus siden dette ikke burde skje av seg selv Åpne kontrollpanel -> Internettinstillinger -> Tilkoblinger -> Lokale innstillinger (LAN settings på engelsk) -> huk av "bruk mellomtjener" Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 18. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2015 Det skal nok løses. Jeg vil nabefale deg å seo m du har noen virus siden dette ikke burde skje av seg selv Åpne kontrollpanel -> Internettinstillinger -> Tilkoblinger -> Lokale innstillinger (LAN settings på engelsk) -> huk av "bruk mellomtjener" beklager men jeg finner ikke Internettinstillinger. bruker windows 7 forresten Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Du har sikkert kategorivisning. Jeg vil tro du kan søke uansett. Velg "nettverk og internett" i kontrollpanelet og deretter internettinnstillinger Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 18. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2015 Du har sikkert kategorivisning. Jeg vil tro du kan søke uansett. Velg "nettverk og internett" i kontrollpanelet og deretter internettinnstillinger hei igjen jeg har en ikon i kontrollpanel som heter Nettverks-og delingssenter- ER det denne? I så fall når jeg går inn så finner jeg: "Endre innstillinger for nettverkskort" og "Endre innstillinger for avansert deling" Er det en av dem du mener eller? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Nei. Ta et skjermbilde. Jeg har ikke norsk utgave, men er rimelig sikkert det burde hete internettinnstillinger eller noe i den dur. Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 18. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2015 (endret) Nei. Ta et skjermbilde. Jeg har ikke norsk utgave, men er rimelig sikkert det burde hete internettinnstillinger eller noe i den dur. har lagt den i filenn Endret 18. desember 2015 av EzioAuditoreDaFirenze Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Ah, den het alternativer for internett. Se om jeg har oversatt riktig videre derfra. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Hei! Jeg har et problem med min pc, jeg får nemlig ikke nett på kontoen. Det står: klarte ikke å koble til mellomtjener. Hva menes med det? hva kan jeg i så fall? i alle andre mac-er og mobiler er det nett. En annen ting er i den såkalte gjest-kontoen er det også nett . kan jeg i så fall løse dette? Går det ann å lage en ny konto? TAkk på forhånd Mellomtjener er vel proxyserver? Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 18. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2015 Ah, den het alternativer for internett. Se om jeg har oversatt riktig videre derfra. Hei! Jeg har et problem med min pc, jeg får nemlig ikke nett på kontoen. Det står: klarte ikke å koble til mellomtjener. Hva menes med det? hva kan jeg i så fall? i alle andre mac-er og mobiler er det nett. En annen ting er i den såkalte gjest-kontoen er det også nett . kan jeg i så fall løse dette? Går det ann å lage en ny konto? TAkk på forhånd Mellomtjener er vel proxyserver? så er mellomtjener proxyserver for det står ikke noe om mellomtjener som dere ser? sorry også jeg vil bar eha et sikkert svar for dette kan være at jeg ødelegger maskinen hvis jeg trukker på feil knapp Lenke til kommentar
toreae Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Prøv å hake av "Identifiser innstillinger automatisk". Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Du ødelegger ikke noe ved å trykke feil knapp. Proxy er mellomtjener, ja. Hva er det som sier at du ikke får kontakt med mellomtjeneren? Er det Norton? Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 18. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2015 (endret) Prøv å hake av "Identifiser innstillinger automatisk". Du ødelegger ikke noe ved å trykke feil knapp. Proxy er mellomtjener, ja. Hva er det som sier at du ikke får kontakt med mellomtjeneren? Er det Norton? prøvd begge men funket ikke Endret 18. desember 2015 av EzioAuditoreDaFirenze Lenke til kommentar
toreae Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Kan du pinge ut f.eks. vg.no? Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 19. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2015 Kan du pinge ut f.eks. vg.no? hva er pinge ut? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Trykk på startknappen, gå opp til kjør. I vinduet som åpner seg skriver du cmd og trykker enter. I det nye vinduet skriver du følgende: ping vg.no Da skal du noe som slikt tilbake: C:\Users\Bruker>ping vg.no Pinger vg.no [195.88.55.16] med 32 byte data: Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=11ms TTL=246 Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=11ms TTL=246 Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=15ms TTL=247 Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=13ms TTL=247 Ping-statistikker for 195.88.55.16: Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 11ms, maksimum = 15ms, gjennomsnittlig = 12ms Eventuelt, om du har IPv6: C:\Users\Bruker>ping vg.no Pinger vg.no [2001:67c:21e0::16] med 32 byte data: Svar fra 2001:67c:21e0::16: tid=11ms Svar fra 2001:67c:21e0::16: tid=11ms Svar fra 2001:67c:21e0::16: tid=14ms Svar fra 2001:67c:21e0::16: tid=11ms Ping-statistikker for 2001:67c:21e0::16: Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 11ms, maksimum = 14ms, gjennomsnittlig = 11ms Får du ikke dette, har du sannsynligvis ikke internett i det hele tatt. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Heh, det er lenge siden man trengte å bruke kjør(run) for å åpne CMD. Men jeg vil be TS svare på spørsmålene mine. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Heh, det er lenge siden man trengte å bruke kjør(run) for å åpne CMD. Men jeg vil be TS svare på spørsmålene mine. Jasså? Jeg brukte det for 25 minutter siden. Lenke til kommentar
cæshåbærs Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Heh, det er lenge siden man trengte å bruke kjør(run) for å åpne CMD. Men jeg vil be TS svare på spørsmålene mine. Jasså? Jeg brukte det for 25 minutter siden. 25 minutter siden du liksom. installerte GSS for 12 minutter siden, har ikke koda over ennå... Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Jasså? Jeg brukte det for 25 minutter siden. For all del, man kan bruke kjør, men det er et unødvendig steg hvis man har noe nyere enn XP. Søkefunksjonen i startmenyer lar deg srkive inn cmd direkte og åpne det. Enda raskere om han har Win8 eller nyere, da er det windowsknappen + x og c(engelsk versjon) Jeg får vel gjenta meg. TS hva er det som gir beskjed om mellomtjener? Antagelsen har vært at det var windows, men siden det ser ok ut i kontrollpanelet og at det blir referert som proxy der så tyder det på at det er noe annet. I tillegg så er dette noe som ikke burde skje automatisk, og dermed kan vre resultat av virus. Norton som du har viser og at noe er feil, hva er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå