Gromle Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 sett litt på http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=66669102&fks=66669102er denne bra kjøp? eneste nedsiden er at den ikke har aux.. hvordan fikser jeg dette? link til produkt hadde vært fint da jeg ikke greier å finne noe. Aux får du neppe på annet enn nyere biler, kanskje med noen unntak. Ikke så mange biler i din prisklasse som har aux tipper jeg. Hadde eventuelt kjøpt en spiller på ebay som passer originalt, eller fått montert en nyere spiller fra pioneer e.l Selv den gamle 2004 mondeoen min hadde aux, dog gjemt inne i hanskerommet. Kan godt hende superben også har det gjemt bort en plass. Ser jo ut som den har den største navien som var å få til den utgaven. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Sjekk ut om det er enkelt å bytte spilleren. På min mondeo kjøpte jeg bare en ramme og en overgang til kablene for noen lapper på ebay. En skikkelig spiller løftet lyden betraktelig i de orginale høytalerene. Men vet at f.eks volvo V70 fra 97 har selve forsterkeren til spilleren under ett sete. Skal man da bytte ut kasettspilleren må man legge ledningene på nytt selv. Mye jobb. Lenke til kommentar
jonny67 Skrevet 23. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2015 sett litt på http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=66669102&fks=66669102er denne bra kjøp? eneste nedsiden er at den ikke har aux.. hvordan fikser jeg dette? link til produkt hadde vært fint da jeg ikke greier å finne noe. Aux får du neppe på annet enn nyere biler, kanskje med noen unntak. Ikke så mange biler i din prisklasse som har aux tipper jeg. Hadde eventuelt kjøpt en spiller på ebay som passer originalt, eller fått montert en nyere spiller fra pioneer e.l kunne du linket meg? finner ingenting. Lenke til kommentar
jonny67 Skrevet 23. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2015 Her har du nå en grei bil, bil som går og går og går... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68859705&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68836241&searchclickthrough=true finnes mange biler. De mercedesene der har litt rust på seg, men ikke noe farlig. Finnes så ekstremt mye bil ute i dag. Kjøp den du synes passer deg, samt les deg en smule opp og bestem deg for hvilke type bil du vil gå for. Sedan? Stasjonsvogn? Manuell eller automat gir? diesel eller bensin. Hvor lenge skal du ha bilen? osv. sedan/stasjonsvogn er litt det samme. manuel bensin. vil helst ha bilen i noen år. Lenke til kommentar
jonny67 Skrevet 23. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2015 Sjekk ut om det er enkelt å bytte spilleren. På min mondeo kjøpte jeg bare en ramme og en overgang til kablene for noen lapper på ebay. En skikkelig spiller løftet lyden betraktelig i de orginale høytalerene. Men vet at f.eks volvo V70 fra 97 har selve forsterkeren til spilleren under ett sete. Skal man da bytte ut kasettspilleren må man legge ledningene på nytt selv. Mye jobb. det som var problemet, fant liksom ingenting på det. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Om du lurer på noe angående superben, stikk over åå briskoda-forumet. Det de ikke vet, er ikke verdt å vite. Angående Mondeo, så er det så enkelt som tidligere sagt. Finn rett ramme, overganger og sett inn en dobbel din-spiller. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68538293&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68480351&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68487828&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68353842&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=66918055&searchclickthrough=true Finnes ekstremt mye bil. Anbefaler deg på det sterkeste å prøve et par biler før du bestemmer deg Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Entusiastbiler kan være velholdte de .R Entusiastbiler kan være velholdte de . Dette teller ingenting for forsikringsselskaper, men real fakta om HK/alder på sjåfør/hvor i Norge/risikoanalyse for slike biler/osv./osv.. Ja , og reele fakta er vel at en 2.0 Accord ikke er en typisk ungdomsbil! Med en 2.2 Type R hadde det blitt noe anna. Ganske så sikker på at den der er rimelig og forsikre. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Entusiastbiler kan være velholdte de .R Entusiastbiler kan være velholdte de . Dette teller ingenting for forsikringsselskaper, men real fakta om HK/alder på sjåfør/hvor i Norge/risikoanalyse for slike biler/osv./osv.. Ja , og reele fakta er vel at en 2.0 Accord ikke er en typisk ungdomsbil! Med en 2.2 Type R hadde det blitt noe anna. Ganske så sikker på at den der er rimelig og forsikre. Honda Accord 2.0 er ikke en entusiastbil, så langt ifra. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Den der er vel også fra tiden da en i toppledelsen i Honda uttalte at rust ikke var noe problem, bilene skulle jo ikke vare mer enn noen få år uansett Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Den der er vel også fra tiden da en i toppledelsen i Honda uttalte at rust ikke var noe problem, bilene skulle jo ikke vare mer enn noen få år uansett Aldri hørt at disse har noe store rustproblemer. Generasjon før var det værre med. Disse ble kåret til mest driftsikre bil fra sin generasjon. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Den der er vel også fra tiden da en i toppledelsen i Honda uttalte at rust ikke var noe problem, bilene skulle jo ikke vare mer enn noen få år uansett Aldri hørt at disse har noe store rustproblemer. Generasjon før var det værre med. Disse ble kåret til mest driftsikre bil fra sin generasjon. Mja, generasjonen før hadde et vesentlig bedre rykte for kvalitet hvertfall. Rust er det vanskelig å si før begge har blitt like gamle. Husk også at det saltes mye mye mer nå enn før. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 (endret) Du kan nå jo alltids kjøpe deg en "tanks" i volvo 240, 740 og 940. Disse går, går og går. Men for noen ikke så fine å se på. Jeg personlig liker dem Er vel den beste jeg har kjørt med tanke på kvalitet. Stopper jo aldri :O Betongen, fartsdempere, skrens i fjellvegg, ja, de stopper aldri Bare ha i bakhode at når bilen slipper på veien om vinteren, så er det ingenting igjen av dem du møter bortover. Endret 24. desember 2015 av sveibuen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Husk at det ikke er bra for kroppen at bilen ikke tar imot noe av støtet. Nyere biler er mer og mer fokusert på krasjsoner som skal ta av for støtet og dermed skåne kroppen til de inne i bilen, mtp indre organer og slikt. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Vet dette Skulle være en spøk, men tydligvis ikke fortstått Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Denne videoen er i så måte ganske interessant.. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Imponerende hvor langt dem har kommet Lenke til kommentar
daruu Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 De treffer 940'n på det desidert svakeste punktet den har også (noe som er litt dumt mtp frontkolisjon, ja). Hadde de hatt feks en sidekollisjon så hadde den klart seg bedre 1 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 (endret) De treffer 940'n på det desidert svakeste punktet den har også (noe som er litt dumt mtp frontkolisjon, ja). Hadde de hatt feks en sidekollisjon så hadde den klart seg bedre Tja... Man liker jo å si at eldre Volvoer er "bygget som en stridsvogner", men selv en ganske stor bil som 940 veier jo faktisk ikke mer enn 1400-1500kg. Omtrent 100kg mer enn Mazda 3'en som er foreslått her oppe, og kanskje 50kg mer en en 2 liter Accord fra dette årtusenet. Det inkluderer jo også en relativt stor motorblokk i støpejern (B23?) pluss mye biter i stål som ikke bidrar til sikkerhet og vil være laget i i lettere legeringer eller plast på nyere biler. Modus'en i videoen er jo mye mindre bil med moderne liten og lett motor/girkasse. Likevel veier den bare rundt 200kg mindre. Kan tyde på at det er minst like mye stål der det teller rundt kabinen som det er i Volvoen. Og så har det vel også vært sidekollisjonsputer i de fleste Renault en god stund nå, det er jo litt av deres "greie". Endret 28. desember 2015 av MailMan13 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 (endret) Jo for all del, nyere biler er langt sikrere, det er det ingen tvil om.Men det resultatet i videoen er fortsatt misvisende syntes jeg. Når man treffer kun ene rammevangen så gir den veldig fort etter, i en "head on " krasj ville det gått bedre mest sannsynlig.Skjønner hvorfor de lager videoen, iogmed at de går for å være veldig sikre i sin tid, men hadde likt å sett sammenligninger i andre typer krasj ogsåMotorene veier ikke mer enn mellom 100-150kg, så er nok ikke så veldig mye tyngre. Girkasse og bakaksling veier jo også litt, sikkert oppunder 100kg samlet Edit: De siste 940'ene har også airbag, inkludert airbag i setet som tar av for sidestøt Endret 28. desember 2015 av daruu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå