Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tips mot kjærlighetssorg...

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt kjærlighetssorg. Jeg håper på å få noen tips som kan gjøre at jeg får det bedre.

Jeg føler på mye. Jeg hater at han bor i samme by som meg, for jeg er redd å treffe på han sammen med en annen dame... Heldigvis så skal han på juleferie nå, og da reiser han hjem og bort fra denne lille byen.

Jeg er faktisk glad for det. For endelig så kan jeg gå fritt i byen, uten å tenke på at jeg kan møte på han.

Noen som har tips som gjør det lettere for meg.

Anonymous poster hash: b2401...257
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår. Tips mot kjærlighetssorg kan ofte virke patetiske, men det er du selv som ber om dem :)

En bør bruke en rimelig tidsramme for hvor lenge en kan la sorgen og gremmelsen være på max nivå.

Dvs hvis det er flere år siden det skjedde, bør en kanskje begrense det litt og tvert imot forvente at eksen får samboer og kanskje barn..? Likevel, det er alltid mulig å beholde et håp om gjenforening, selv om dere ikke blir kjærester igjen før i pensjonsalderen.

Prøve å få et annet innhold i livet med å fokusere på venner, familie, Gud, arbeid, kjæledyr?

Slik som det er nå blir du rimelig hemmet av sorgen siden du kun føler du kan slappe av i juleferien og eventuelt sommerferien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår. Tips mot kjærlighetssorg kan ofte virke patetiske, men det er du selv som ber om dem :)

En bør bruke en rimelig tidsramme for hvor lenge en kan la sorgen og gremmelsen være på max nivå.

Dvs hvis det er flere år siden det skjedde, bør en kanskje begrense det litt og tvert imot forvente at eksen får samboer og kanskje barn..? Likevel, det er alltid mulig å beholde et håp om gjenforening, selv om dere ikke blir kjærester igjen før i pensjonsalderen.

Prøve å få et annet innhold i livet med å fokusere på venner, familie, Gud, arbeid, kjæledyr?

Slik som det er nå blir du rimelig hemmet av sorgen siden du kun føler du kan slappe av i juleferien og eventuelt sommerferien.

Ja, jeg sliter veldig. Forstår ikke hvorfor han valgte meg bort. Men hans valg. Jeg kan ikke gjøre noe med det.

Jeg forsøker å stå på. Jobber, er med barna, familie, men ellers kan jeg bli ganske lamslått av det som har hendt.

Jeg kan være både sint, sur, og oppgitt på han. Av og til tilgivende. Men det er ikke lett. Det gjør veldig vondt. Forsøker å finne noe å glede meg til.

Jeg tenker at hvis han synes at jeg ikke var bra nok, så får han bare kose seg med en bedre dame... er ikke mer å gjøre med det. Men det føles ikke bra for meg akkurat nå, men sånn er det. Det vil nok bli bedre og lettere for meg når jeg kommer over det.

Lenke til kommentar

Vi har alle vært der!

Og vi kommer som oftest til et bedre sted der vi tenker: "Det var da enda bra det ble sånn, ellers hadde jeg ikke møtt DEG"!

Det er hans tap! Og mest sannsynlig angrer han flere ganger mens han hopper fra blomst til blomst, og ser deg lykkelig med en annen der ute!

Hold ut! Vi som har opplevd dette, vet at det kommer mye bedre tider for deg!  :yes:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mangfoldsmentaliteten er en fantastisk ting. Desto flere alternativer du har, jo mindre vil et brudd påvirke deg. Så jo fortere du starter å treffe andre menn, jo raskere vil kjærlighetssorgen gi seg. Selv om du ikke er interessert i å treffe noen nye, som er ekstremt vanlig i en periode med kjærlighetssorg, vil dette korte ned smerteperioden eksponentielt.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge hatt kjærlighetssorg. Jeg håper på å få noen tips som kan gjøre at jeg får det bedre.

Jeg føler på mye. Jeg hater at han bor i samme by som meg, for jeg er redd å treffe på han sammen med en annen dame... Heldigvis så skal han på juleferie nå, og da reiser han hjem og bort fra denne lille byen.

Jeg er faktisk glad for det. For endelig så kan jeg gå fritt i byen, uten å tenke på at jeg kan møte på han.

Det er så mange som sier "ta tiden til hjelp".

Vel.. Det fungerer det også, men det finnes forskning som tilsier at den som prøver å jobbe seg igjennom sorgen er den som kommer seg raskest/best igjennom den.

Se på hva som gikk feil og hva du kan gjøre for å komme deg videre. Unngå å straffe deg selv.

Lenke til kommentar

Det er så mange som sier "ta tiden til hjelp".

Vel.. Det fungerer det også, men det finnes forskning som tilsier at den som prøver å jobbe seg igjennom sorgen er den som kommer seg raskest/best igjennom den.

Se på hva som gikk feil og hva du kan gjøre for å komme deg videre. Unngå å straffe deg selv.

Jeg mener at det beste er å ta tiden til hjelp. Han var helt spesiell for meg, og jeg har ikke interesse for andre menn på den måten jeg hadde for han ennå, men det kan forandre seg.

Uansett.. det er ikke om å gjøre å komme seg raskest videre. Akkurat nå føles det som om jeg aldri skal komme over han, men kanskje jeg en dag kommer over det.

Jeg går rundt å bereider meg selv for måten jeg håndterte bruddet på. Jeg ble ganske sur da han slo opp. Men det er vel naturlig å kunne bli sur når noen slår opp. Dette går jeg å bereider meg selv for , og da kommer jeg meg ikke videre. Tenker på at jeg kunne hatt han som venn dersom jeg hadde taklet bruddet bedre. Men gjort er gjort. Nytter ikke å gå i evigheten å bereide seg selv heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...