Gå til innhold

overføre innstillinger o.l fra gammel til ny xp.

Anbefalte innlegg

Så har det kræsjet her også.. :grine:

Fikk en melding som sa " kan ikke starte pga skade eller feil i c:\windows\system32\config\" prøvde å gjennopprette eller reparere via gjennopprettnings cd fra windows xp home, men forgjeves.

uansett, nå har jeg nå lagt inn xp home på nytt under en annen katlog, så jeg har nå to xp home innstallert. En som funker (C:\windows2\) og en som ikke funker (c:\windows\).

Det spørsmålet er hvordan får jeg de gamle programmene, profilene, innstillingene, registrene og at annet som ligger på maskinen koblet opp mot den nye windows uten å innstallere alt på nytt?

alt ligger jo på harddisken og drivere og sånn ligger under den gamle windows katalogen, men hvor?

håper noen kan hjelpe meg, er så tidkrevende og kjedelig å innstallere alt på nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:ide:

har tenk litt:

-hva om jeg kopierer den ødelagte winowsmappa over den nye, men ikke overskriver de eksisterende filene, da vil alle programmer og drivere legge seg i rette mapper. Men de vil fremdeles ikke bli innstallert i windows, da.. :mad:

er det noen som vet hvilke filer og mapper man ikke skal tulle for mye med før windows ikke starter (bortsett fra oppstartsfilene, autexec, config.sys o.l)

\system\? & \system32\? hva ligger i disse? hvor kan man evt finne en oversikt over hvilke funksjoner windowsfilene har?

-er det noen annen utvei enn å installere alt på nytt?

alt ligger jo der og bare venter på å bli koblet opp mot windows!!

..argh..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...