Gå til innhold

Hva betyr egentlig "jeg er muslim" i norsk sammenheng?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svar til Sheasy #13

 

Lemlestelse,  bortføring, undertrykkelse, voldtekt, drap og æresdrap av kvinner, skjer mange steder.

Finnes det en fellesnevner? Ja, religiøs tro og et forkvaklet æresbegrep.

 

Jeg kjenner til ca 10 tilfelle. Betyr det at alle er like? Nei, men jeg skjønner ikke du forsøker å skjule at det skjer!

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

Hva definerer du som Muslim da? Politikere skiller mellom to typer muslimer.

 

1. Fundamentale muslimer. Det betyr at muslimer følger alle lovene i de religiøse bøkene. Du følger rett og slett loven fra start til slutt og Koranen er den eneste loven som gjelder. Dette er fundamentalisme. Ateister på Stortinget kaller fundamentalisme for ekstrem radikalisme. Du må huske at en sekulær stat. Betyr at ateister lager lovene. Så lovene i Bibelen, Koranen og slik. Er fundamentalisme og er radikal ekstremister i en ateist sine øyne. I Norge lager ateistene lover gjennom det demokratiske systemet. Kongen har ingen makt fordi kongen er utpekt av gud til å herske over folket. I parlamentarismen er det ateistene som lager lovene og ikke kongen som er utpekt av gud.

 

2. Moderate muslimer. Muslimer som følger noen enkelte lover i koranen, men ikke fra start til slutt. Lovene kan for eksempel være at muslimene ber 5 ganger om dagen og går i moskeen for å be. På sin fritid kan denne muslimen ta til seg norsk kultur. Drikke øl med venner, ha sex med prostituerte, se på filmer på Kino, spise grisemat og bryr seg ikke om maten er halal, ha sex med en kristen eller buddhist gutt. Følger ikke Sharia, men sekulære lover. For eksempel at Sharia krever at hånden blir hugget av hvis du stjeler fra andre. Men du følger loven i Norge og følger ikke Sharia. En moderat muslim gjør 90% av det som er haram. Festing på nattklubber og alt det norske.

 

La meg gi deg et eksempel. Dette er en sann historie om en Muslim fra aftenposten.

Først var Fahad Qureshi en moderat muslim. Han pleide å feste, drikke alkohol gjorde alt det som var Haram. Han fulgte muslimske lover, men ikke alle lovene. Dette er aftenpostens sitater.

 

Som ungdom i Lørenskog var Fahad Qureshi i et miljø der festing, drikking og hasjbruk og forhold utenfor ekteskap var akseptert.

- De var muslimer, men ikke praktiserende. Jeg var nok blant de mer avholdne i det miljøet, sier Qureshi.

 

Så etter hvert ble han en fundamentalist. En fundamentalist er hva ateistene på stortinget kaller for ekstrem radikalisme. Fordi de fundementale følger alle lovene i Koranen. Eksempler er Al Qaida, ISIS, Taliban, Al Nousra, Houthi osv. Saudi Arabia er jo et godt eksempel på fundamentalisme.

 

Så, etter videregående, begynte han på ingeniørutdannelsen ved Høgskolen i Oslo. Det var da han fikk sin religiøse oppvåkning.

- Jeg ble ferdig på videregående, endret miljø og møtte andre muslimer som var mer praktiserende. Miljøet der fikk meg til å innse at livet kan være mer meningsfullt enn slik jeg levde, at det ligger mer i livet enn som så, sier Qureshi.

 

For Qureshi og hans likesinnede betyr det å kle seg i tradisjonelle klær, la skjegget gro (om du er mann) og dekke deg til (om du er kvinne), ikke mingle med eller håndhilse på personer av motsatt kjønn, be regelmessig, og informere om islam – arbeidet som kalles dawah. Islam Net misjonerer på gaten, de bruker internett, og de har planer om å bygge et dawah-senter.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Islam-Net-leder-Mosk-lederne-tor-ikke-si-det-de-egentlig-mener-8046802.html

 

Jeg liker ikke hvordan Stortinget definerer fundamentalisme. Er du fundamental og følger alle lovene i de religiøse bøker. Så er du ekstrem og radikal. Følger du bare noen av lovene i bibelen så er du en moderat Muslim.

 

For eksempel Kurdistan er moderate muslimer. Fordi de følger noen lover i koranen, men ikke alle.

I Kurdistan kriger kvinner og menn sammen mot ISIS. Ønsker du å lære mer om moderate muslimer i Kurdistan.

Se på denne video.

 

 

Det er veldig enkelt å finne ut hva slags muslim du er og hvilken kategori du tilhører.

Følger du alle lovene i Koranen 100%. Så er du fundamentalist og du er radikal og ekstrem.

Følger du bare noen av lovene i Koranen. Så er du moderat muslim. Det er ateister som har oppfunnet disse definisjoner.

 

For eksempel avisene skriver veldig mye om fundamentalisme.

http://www.dagbladet.no/kultur/2004/10/06/410404.html

 

Følger alle lovene i Koranen = Fundamentalisme, ekstremisme og radikalisme.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Svar til Sheasy #13

 

Lemlestelse,  bortføring, undertrykkelse, voldtekt, drap og æresdrap av kvinner, skjer mange steder.

Finnes det en fellesnevner? Ja, religiøs tro og et forkvaklet æresbegrep.

 

Jeg kjenner til ca 10 tilfelle. Betyr det at alle er like? Nei, men jeg skjønner ikke du forsøker å skjule at det skjer!

Nei, det skjønner ikke jeg heller. Hvor har du dette fra?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Svar til Sheasy #13

 

Lemlestelse,  bortføring, undertrykkelse, voldtekt, drap og æresdrap av kvinner, skjer mange steder.

Finnes det en fellesnevner? Ja, religiøs tro og et forkvaklet æresbegrep.

 

Jeg kjenner til ca 10 tilfelle. Betyr det at alle er like? Nei, men jeg skjønner ikke du forsøker å skjule at det skjer!

 

Så dette er noe som bare skjer innafor religiøs tro, og oppstår aldri i "normale" norske hjem?

Lenke til kommentar

For eksempel Norges KRF er fundamentalismer. De jobber for kristendommen gjennom det ateistiske systemet som blir kalt demokrati. Ateistene i Stortinget ønsker åpne søndags butikker, men de fundamentale KRF som kjemper for Kristendommen jobber imot ateistene. De kristne fundamentalister ønsker ikke søndagsåpne butikker.

 

KRF er fundamentalister og tvinger andre mennesker til å følge lovene i kristendommen på søndager.

https://www.krf.no/politikk/politikk-a-til-a/nei-til-sondagsapne-butikker/

 

Så det er ikke bare muslimer som er radikale og ekstrem. KRF er like fundamentale som Saudi Arabia.

I denne artikkelen kan du lese at KRF jobber veldig hardt for at folk følger kristne fundamentale lover.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/KrF-ville-forby-aprilspoker-7967708.html

Endret av Finland
Lenke til kommentar

 

Svar til Sheasy #13

 

Lemlestelse,  bortføring, undertrykkelse, voldtekt, drap og æresdrap av kvinner, skjer mange steder.

Finnes det en fellesnevner? Ja, religiøs tro og et forkvaklet æresbegrep.

 

Jeg kjenner til ca 10 tilfelle. Betyr det at alle er like? Nei, men jeg skjønner ikke du forsøker å skjule at det skjer!

Nei, det skjønner ikke jeg heller. Hvor har du dette fra?

 

I #13 forsøker du å så tvil om verdien til en påstand fra en annen debattant. Den eneste grunn jeg kan se er å forsøke å skjule at oppførselen, som beskrevet, finner sted.

Lenke til kommentar

 

Svar til Sheasy #13

 

Lemlestelse,  bortføring, undertrykkelse, voldtekt, drap og æresdrap av kvinner, skjer mange steder.

Finnes det en fellesnevner? Ja, religiøs tro og et forkvaklet æresbegrep.

 

Jeg kjenner til ca 10 tilfelle. Betyr det at alle er like? Nei, men jeg skjønner ikke du forsøker å skjule at det skjer!

 

Så dette er noe som bare skjer innafor religiøs tro, og oppstår aldri i "normale" norske hjem?

 

Nei.

Lenke til kommentar

I #13 forsøker du å så tvil om verdien til en påstand fra en annen debattant. Den eneste grunn jeg kan se er å forsøke å skjule at oppførselen, som beskrevet, finner sted.

- Negre er dumme.

- Nordmenn er rasister.

- Menn voldtar.

- Hvite har liten penis.

- Folk som går ingeniørlinjer gjør det fordi de ikke klarer å komme inn på førstevalgene sine.

- Ateister kan ikke lese.

- Familier fra Alvdal er pedofile.

 

Du er enig, ja? Ingen problemer med slike utsagn?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Dette er fundamentalisme. Ateister på Stortinget kaller fundamentalisme for ekstrem radikalisme. Du må huske at en sekulær stat. Betyr at ateister lager lovene. Så lovene i Bibelen, Koranen og slik. Er fundamentalisme og er radikal ekstremister i en ateist sine øyne. I Norge lager ateistene lover gjennom det demokratiske systemet. Kongen har ingen makt fordi kongen er utpekt av gud til å herske over folket. I parlamentarismen er det ateistene som lager lovene og ikke kongen som er utpekt av gud.

 

:rofl: Så det å skille staten fra religiøse instutisjoner betyr at staten er styrt av ateister. Oppdater kunnskapen din og ikke påstå ting du ikke vet noe om. At en person ikke skal bruke X for å styre Y sier ingen ting om den religiøse overbevisningen til den personen.

Lenke til kommentar

 

Dette er fundamentalisme. Ateister på Stortinget kaller fundamentalisme for ekstrem radikalisme. Du må huske at en sekulær stat. Betyr at ateister lager lovene. Så lovene i Bibelen, Koranen og slik. Er fundamentalisme og er radikal ekstremister i en ateist sine øyne. I Norge lager ateistene lover gjennom det demokratiske systemet. Kongen har ingen makt fordi kongen er utpekt av gud til å herske over folket. I parlamentarismen er det ateistene som lager lovene og ikke kongen som er utpekt av gud.

 

:rofl: Så det å skille staten fra religiøse instutisjoner betyr at staten er styrt av ateister. Oppdater kunnskapen din og ikke påstå ting du ikke vet noe om. At en person ikke skal bruke X for å styre Y sier ingen ting om den religiøse overbevisningen til den personen.

 

 

Bruker den norske stat guds lover eller menneskelagde lover???

Måten loven blir produsert på er ateistisk i et demokratisk system.

 

Det finnes troende mennesker i Stortinget, men de følger et ateist system der mennesker skaper lover gjennom demokratiet. Det er ikke gud som skaper lover i demokrati. Det er mennesker som oppfant demokratiet og bruker dette til å skape et ateistisk lovverk. Demokrati systemet er ateistisk og produserer menneske skapte lover.

 

Uansett så vil jeg bare si at trådstarter har ingenting å bekymre seg over i Norge. Det er kun FRP velgerne som hater muslimer. Donald Trump ville banne muslimer fra USA. Sjekk reaksjonen til hvite mennesker mot Donald Trump. Muslimer har ingenting å bekymre seg over. Hvite mennesker vil behandle alle med toleranse og respekt. Alle hvite mennesker er muslimer. Hvite mennesker kjemper for muslimenes sak på twitter og facebook hver eneste. De som kjemper mot muslimer er FRP velgere og muslimer har ingenting å bekymre seg over. Alle muslimer er trygge i Norge og alle sammen er beskyttet av hvite mennesker. Hvis FRP vinner neste valg, noe som de aldri kommer til å gjøre.

Ved neste stortingsvalg vil sosialismen og AP vinne. Liberalismen er kun for de rike. De fattige elsker sosialismen. Det har vi sett gjennom historien. Kommunismen, Nazismen og Fascismen er fattigmanns ideologi og folket elsker sosialisme. Liberalismen og FRP taper neste valg. Liberalismen er rikmanns ideologi.

 

Bare se på videoen.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Uansett så vil jeg bare si at trådstarter har ingenting å bekymre seg over i Norge. Det er kun FRP velgerne som hater muslimer.

 

 

Hmm, dette gjelder ikke FrP, men jeg tror det ikke er *helt* tilfeldig at Hahia Tajik giftet seg med en høyremann og ikke en SV-er :-) De på "venstresida", og som har kommet seg "opp" littegranne, er vel helst mer rassistiske på privat-fronten enn de mer på høyresiden. Det er heller ikke greit å omtale mennesker som "hat-mennesker".  Dette blir liksom for mye hersketeknikk og for lite demokratisk etter min smak.

 

Jeg er så gammel at jeg husker kommunismens fall.  På 1980-tallet var det noen franske filosofer som ærklærte sosialismen for død. Vi kan si at de fikk rett. Jeg tror at snart er islam død på tilsvarende måte, og det er ingen grunn til å prøve å holde liv i dette. Islam dør først i urbane strøk og blant slike som nå drar til Syria for å realisere kalifatet. Så blir det til slutt bare noen få "værneverdige" "enklaver" igjen - dominert av gamlinger. Noe tilsvarende NKP :-)

 

Islam og kommunisme har likheter.  Kommunistene kjempet helst hardest mot sine nærmeste.  AKP sin hoved-motstander var i sin tid SV :-) En sloss om å være "rett" eller "best" kommunist eller sosialist.  Og i den diskusjonen var det vel AKP (ml) som vannt? Muslimer sine hoved-motstandere er andre muslimer. Dette er som å sloss innenfor en boble. I kampen om hvem som er "rette" muslimer så er det vel nå IS som vinner? De andre er noen slappinger som ikke tar religionen sin seriøst nok?  Og rent retorisk er vi andre "vantro" nordmenn værre enn IS siden vi selvsagt er dårligere muslimer enn de kempende i IS?  Dette er et godt tegn på at islam snart er død tilsvarende kommunismen døde hen.

 

Slike som IS lever jo på ideen om at islam er noe "potent" noe i bl.a. Europa. Det er vel derfor på tide at enkelte ex-muslimske filosofer gir ut bøker som forklarer at islam er død? På tide å få det overstått?

 

Jeg tipper at når enkelte FrP-ere forklarer hvor idiotisk islam er - så vil mange av dagens muslimer snart ærklære seg enige :-) Eller de vi si at den er/var jo mye værre enn det FrP nå fremstiler den som :-))

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...