*F* Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 (endret) Hei. Har en slik, helt vanlig integrert dørklokke som er rimelig standard i mange norske hjem. Selvsagt ikke trådløst, men koblet med kabler. Vil selvsagt ikke bytte ut denne med noe jalla-greier jeg klistrer på veggen, dette fungerer tross alt bra. Problemet er jo at det er en vanlig dum ringeklokke, jeg vil at det skal registreres i domoticz når noen ringer på, noe man enkelt kan gjøre med 433MHz ringeklokker (har snappa opp naboer's), men ikke min Men jeg tenkte litt, det finnes kanskje noen slags 433MHz sender man kan koble til noen av ledningene inne i "boksen"? noen erfaring med dette eller har forslag til hva jeg kan bruke? Se bilder: http://www.explainthatstuff.com/how-electric-doorbells-work.html Endret 17. desember 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
Mats55 Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Hei. Har en slik, helt vanlig integrert dørklokke som er rimelig standard i mange norske hjem. Selvsagt ikke trådløst, men koblet med kabler. Vil selvsagt ikke bytte ut denne med noe jalla-greier jeg klistrer på veggen, dette fungerer tross alt bra. Problemet er jo at det er en vanlig dum ringeklokke, jeg vil at det skal registreres i domoticz når noen ringer på, noe man enkelt kan gjøre med 433MHz ringeklokker (har snappa opp naboer's), men ikke min Men jeg tenkte litt, det finnes kanskje noen slags 433MHz sender man kan koble til noen av ledningene inne i "boksen"? noen erfaring med dette eller har forslag til hva jeg kan bruke? Se bilder: http://www.explainthatstuff.com/how-electric-doorbells-work.html Det benyttes for det meste 8VAC til slike dørklokker. Det hadde gått ann å koble et relé i paralell med dørklokka som setter en Nexa WBT-912. 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Det gjorde jeg, tror du muligens finner en av mine første poster i "Elektronikk"-kategorien for det. Men skulle jeg gjort det nå, så hadde jeg kun brukt bryteren som en enkel bryter, og koblet ut alt av batterier og andre klokker, og dermed koblet den rett på et Nexa-relé eller Z-wave relé. Lenke til kommentar
Ole Th Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Det gjorde jeg, tror du muligens finner en av mine første poster i "Elektronikk"-kategorien for det. Men skulle jeg gjort det nå, så hadde jeg kun brukt bryteren som en enkel bryter, og koblet ut alt av batterier og andre klokker, og dermed koblet den rett på et Nexa-relé eller Z-wave relé. Sånn har jeg gjort det også (med Nexa WBT-912). Da kan jeg sette film på pause eller mute lyden når jeg ser tv, samtidig som en bortgjemt Nexa LMR-710 gir lyd Lenke til kommentar
Lurk Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Vi har et liknende problem - dørklokken er umulig å høre hvis det er normal tv-lyd/prating i leiligheten. Porttelefonen er en standard Siedle, og vi er ikke spesielt teknisk anlagt, ei heller er det noe egnet sted til å skjule en Nexa WBT-912 eller liknende. - Så vi lurer på om det finnes en sensor som lytter etter lyder, ut over normal bakgrunnsstøy og deretter sender signal til Telldus/Nexa/Wemo/whatever. Jeg har så langt ikke fått noen treff, men mulig jeg søker på feil begrep. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 - Så vi lurer på om det finnes en sensor som lytter etter lyder, ut over normal bakgrunnsstøy og deretter sender signal til Telldus/Nexa/Wemo/whatever. Jeg har så langt ikke fått noen treff, men mulig jeg søker på feil begrep. Det finnes. Jeg har lydsensorer på jentenes sine rom, så hvis de skriker på kveld/natt så gir huset beskjed. Problemet er at det ikke er noe som heter "normal bakgrunnstøy"., og det er nesten i praksis umulig å neglisjere den for en slik billig elektronisk dings hvis den står åpent. Det er imidlertid mulig du kan bygge begge deler inn, men da begnner jo prosjektet å balle på seg. Lenke til kommentar
Lurk Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Det finnes. Jeg har lydsensorer på jentenes sine rom, så hvis de skriker på kveld/natt så gir huset beskjed. Har du et navn / lenke til produktet? Jeg håper egentlig på noe i retning WeMo Alarm Sensor, men Belkin kan ikke oppgi noen slippdato for produktet. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Jaaaa.... ?Den er alltid så vanskelig å finne igjen... EDIT: Er er den: https://www.quasarelectronics.co.uk/Item/3126-sound-activated-relay-switch Endret 12. mars 2016 av Moskus Lenke til kommentar
Lurk Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Jeg tror nok ikke den faller inn under våre begrensede tekniske evner. Men takk for hjelpen uansett. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Jeg tror nok ikke den faller inn under våre begrensede tekniske evner. Men takk for hjelpen uansett. Den er fryktelig enkel. Du bestiller den jo selvfølgelig ferdig bygget, jeg har 4 stykker og har ikke rørt en loddebolt. Så er det bare å koble til noe i andre endren, f.eks Nexa WBT-912 som du nevnte lenger oppe, og 12V. Så: Tut og kjør! EDIT: Lite strøm i tastaturet gir uvanlig mange stavefeil... Endret 12. mars 2016 av Moskus Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Kan jeg koble en WBT-912 på de to tilkoblingene på ringeklokka her? Kan vel ikke koble den fra, for da vil man vel skape en kortslutning når det ringes på? Hvor ofte må man bytte batteri på WBT-912? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2016 Jaaaa.... ? Den er alltid så vanskelig å finne igjen... EDIT: Er er den: https://www.quasarelectronics.co.uk/Item/3126-sound-activated-relay-switch Denne registrerer lyd fra klokka og gjør noe i forhold til hva? bruker du den? og hvordan kobler du? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Jaaaa.... ? Den er alltid så vanskelig å finne igjen... EDIT: Er er den: https://www.quasarelectronics.co.uk/Item/3126-sound-activated-relay-switch Denne registrerer lyd fra klokka og gjør noe i forhold til hva? bruker du den? og hvordan kobler du? Jeg bruker den på barnerommene som babycall. Fungerer fint. I andre enden kobler du til et trådløst relé, DS90 (433Mhz) eller Fibaro Universal sensor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå