Schreiber Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Kort sagt: Jeg likte Demons's Soul og Dark Souls 1, men gikk fort lei Dark Souls 2. En av de største "problemene" med denne serien er at jeg liker å lage min egen karakter, men hva er vitsen hvis vi er en zombie i store deler av spillet? Men i det siste har jeg sett litt på Bloodborne, og det ser for meg ut som dette problemet er borte der. Spørsmålet er vel da hvor forskjellig disse to seriene er? Er det noe vits å prøve Bloodborne hvis jeg er lei Souls-serien? Eller kan det være det spillet jeg har ventet på siden Dark Souls 1? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Hidetaka Miyazaki er hovedmannen bak Demon's Soul, Dark Souls og Bloodborn, men ikke Dark Souls 2, så om du likte de førstnevnte er det absolutt verdt det ja. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 (endret) Spillmekanisk er det mest lik DS1 og Demons Soul. DS2 er liksom et glemt kapittel. Det er ingen humanity/hollow og styre med, det eneste man endrer på er klærne til karakteren og alle statsene. Man oppgraderer våpen med å bruke blood gems av forskjellige styrker, ala DS2 sine forskjellige titanite-typer. Disse kan farmes i dungeons som man loader inn via hjemhuben (the hunter's dream, en slags firelink shrine/majula plass), og dropper ellers fra de fleste større mobs. Det som er mest nytt er nettopp disse "chalice dungeons", man plukker opp nøkkel til de når man dreper bosser og kan gå tilbake til dem så mye man vil for å farme ting, men de er separate verdener man ikke kan gå til på vanlig vis. Istedet for campfires er det lamps her, der man kan reise tilbake til hub'en og tilbake til lampa igjen uten konsekvenser. Dodging er greia her istedet for blocking, noe mange syns var en merkelig overgang. Man bare ruller rundt overalt og blocker så og si aldri, det finnes ingen shields engang, men det er fortsatt stamina bar hvertfall. Bossfights er blitt mest rullerullerulleslå, rullerullecombo etc. Alle våpnene har to moduser, en longrange og en shortrange, som man kan veksle mellom og lage kule komboer med. Storyen er like minimalistisk fortalt i dette som de andre souls-spillene. En kjapp cutscene før en boss stort sett, eller når du trigger et eller annet spesiellt. Det meste må man lære selv med å lese item descriptions på alt man plukker opp. Endret 17. desember 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Hvis Dark Souls er Alien, så er Bloodborne Aliens ... eller noe? Jeg elsker begge spillene. De er åpenbart bygget over samme lest, men Bloodborne remixer enkelte av konseptene på en veldig tilfredsstillende måte. Våpnene er færre, men mer allsidige; kampene handler mer om mobilitet og fokusert aggresjon enn tålmodighet. Selvsagt masse andre små forskjeller, men det er de du merker mest til.Du blir ikke hollow i Bloodborne, så karakteren din forblir stort sett sånn som du laget den - men ofte litt skjult bak utstyret ditt. Mange bredbremmede hatter og skjerf/masker ute og går. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2015 Takk for svar. Bloodborne høres jo rimelig bra ut, så skal teste det når jeg får tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå