Gå til innhold

Hansol 19" 920EF noen erfaringer?


smiPHfe

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny skjerm snart og lurer på hvilken 19" som er best til under 4000,-

 

Har undersøkt litt og funnet ut at Hansol 920EF ser veldig bra ut på papiret!

Men jeg finner ingen tester av denne skjermen, lurte på om noen hadde erfaringer med den eller vet om noen tester?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Hansol 900P.

Men jeg er litt usikker på om det er den som er

problemet eller noen andre deler.

Saken er den at jeg får ikke farger på

skjermen under oppstart,bios og under Msdos i

windows 98.

Har prøvd en gammel 14" skjerm som jeg har.

Og der fungerer fargene som de skal.

 

Og hvis jeg setter ned farten på CPU'en så fungerer også Hasnol 900P.

 

Så jer er usikker på om det er skjermen eller

kabelen til skjermen det er noe galt med.

 

 

Ole O

Lenke til kommentar

Ett godt alternativ er Samsung SyncMaster 950P 19" 1280x1024@85Hz TCO99

 

2974.00

http://www.databutikken.com/no/

 

En kjempeskjerm som er testvinner på pcworld.com

 

Sjekk selv her :

http://www.pcworld.com/reviews/article/0,a...625,pg,2,00.asp

 

Har denne skjermen selv og jeg må si, det er den beste innvesteringen jeg har gjort ...

Sylskarp og utrolig fine farger...

ikke helt flat men ikke langt unna...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-22 17:58, MailMan13 skrev:

Ellers begynner den billigste Sony'en å nærme seg 4k, absolutt bedre kjøp.


¨

 

Du er jo ganske flink som for ~5500 til å nærme seg 4000 da. Bommer bare med 1500...

 

Angående Hansol'en så ser den VELDIG imponerende på papiret ja. Har ikke testa den selv, men Hitachi lager jo knall bilderør da. Prøv å bla gjennom Hitachi's skjermer til du finner den som har spec's nærmest 920EF. Hvis prisforskjellen ligger på 1000+ så er det jo garantert et godt kjøp selv om Hansol har benytta billige komponenter ellers i skjermen. Skulle likt å se en test av denne skjermen. Spec'sene er jo knallsterke

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-22 18:45, MailMan13 skrev:

5500 er et stykke fra 400 ja, men det er ikke 4 481,-



 

wow! Jeg gir meg. Gidder aldri å sjekke prisene hos andre enn Komplett for da vet(eller rettere sagt trodde) jeg at jeg aldri kommer så langt unna billigste alternativ. Skjønner jo at jeg må revurdere det synet mitt nå :smile: Nå er jeg nesten frista til å bytte ut ViewSonic'en min her...

Lenke til kommentar

Quote

____________________________

MailMan13

 

Med 0,26mm dot pitch må du nesten kunne telle punktene på den samsungen...

 

Sikkert greit nok til 2500,- men man får ikke akkurat bakoversveis av spesifikasjonene. Ellers begynner den billigste Sony'en å nærme seg 4k, absolutt bedre kjøp.

____________________________________________________

 

 

Som du sikkert har lært deg er det mer enn Dot Pitch som teller når man avgjør kvaliteten op en skjerm,

eller er du av disse som tror XP 1500 er 1,5 GHz :smile:

 

Ja PCworld.com er faktisk en av verdens mest seriøse og respekterte når det gjelder anmeldelser av hardware produkter da de testene de gjør er meget omfattende og de tilåme har en "dommerpanel"(10 dommere tror jeg) som gir produktet karakter...

 

Og som sagt tidl på denne omfattende testen er Samsung Syncmaster 950p testvinner i pris/ytelse...

 

http://www.pcworld.com/reviews/article/0,a...625,pg,2,00.asp

 

Så tenk ikke så mye på dot pitch, men tenk kvalitet/pris, Ja de gjør ihverfall som de som er viderekommende innen hardwarespesifikasjoner...

Lenke til kommentar

Klart det, men jeg nevnte det fordi den var så uvanlig høy...

 

Sammenligningen din blir litt feil da dot pitch angir den fysiske avstanden mellom hver enklet dot (fuoriserende punkt) på skjermen (målt diagonalt), så med den skjermen må du tåle å leve med noe grovere bilde. Men for all del, det kan være skarpt og korrekt bilde også... inntil en viss oppløsning.

 

En enkelt pixel er altså alltid prisgitt et fast fluoriserende punkt på skjermen for å kunne vises riktig, uavhengig av hvilke oppløsning man kjører. Dersom disse punktene er store (som i dette tilfellet) vil hver enkelt pixel vises med større toleranse, flere pixler kan dele samme dot og "forsvinne" osv... Sett skjermen din opp til 1600x1200 punkter og prøv å les litt liten skrift så ser du hva det innebærer.

 

Hvis du leser spesifikasjoner som en "viderekommen" så bør du skjønne at jeg reagerer på en så grov oppløsning.

 

Dessuten tar den testen for seg skjermer til rundt 3k med pris som et viktig argument (den dyreste kom ikke overaskende til slutt, "litt ekstra til den som vil betale for det", fritt oversatt). Man vil aldri finne beste skjerm til 4k øverst i den testen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har en Hansol 920eF selv.. den er konge! Eneste som er negativt er at når jeg setter meg på den gamle maskinen begynner joeg å gråte for jeg ser hvor jævelig det egentlig er uten FLAT!!! :smile::):) :0

 

Ligger å cruzer på 1280x1024 på 100hz. mmmm... deilig! :smile::)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-22 12:27, Dipso skrev:

Jeg har akkurat kjøpt 920eF.... helt rått! Skarpt og fint bilde. Eneste negative er vell vekta... hihi 23 kilo er ganske mye.... men absolutt verdt det :wink:


 

*hirre* Er 23 kilo tungt gutt ? Du bør ta litt mer møllers tran :smile: Pc'en min veier ca 35 kilo , DEN er herk å dra med på LAN så ikke klag :smile:

 

Btw Hansol 920ef skjermer har dritbra bildekvalitet .. skal garantert ha slik en om jeg kjøper en 19" , ville hatt Eizo men de koster jo en hvit neger.

Lenke til kommentar

Her må jeg komme med en liten kommentar.. Jeg har Hansol 710D Flat 100Hz@1024x768. Den driver med noe som noen kaller synsbedrag, f.eks. når du lukker vinduer så ser det ut som hele geometrien, som du har stilt så fint inn, hopper veggimellom.. forskjeller mellom mørkt og lyst når du beveger vindu med hvitt innhold over en mørk skrivebordsbakgrunn er et eksempel.. Det uvanlige er ikke at det faktisk skjer, men at det er i en så ekstrem grad, så jeg får bakoversveis her jeg sitter.. Har prøvd med forskjellige skjermer, drivere, oppløsning, frekvens +++, og har funnet ut at det er ganske enkelt skjermen. Har til og med hørt om andre som sier det samme om Hansol generelt.

Nå er jo min skjerm bygd på Samsung billedrøret, mens eF er på Hitachi, som sikkert er mye bedre.

 

P.s. om noen har en mulig løsning på problemet, DON'T HESITATE!! jeg skulle gjerne vært foruten denne skjermen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...