Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Uhell på glatta

Borthen

Anbefalte innlegg

Hei.

Hadde et uhell i går som førte til noen ordentlige skader på høyre side av bilen min. Det er en VW Bora 2000 mod.
Dette er skadet:
 - Forskjerm høyre, knust inn i hjulbuen mellom hjulet og passasjerdøra.

- Speilet høyre, revet vekk totalt

- Baklykt knust, lampene fungerer fremdeles.

- Blinklys høyre, borte

- Og riper langs toppen på høyre side

Disse tingene kan jeg nok greie å fikse selv, har allerede baklykt jeg tenker å bytte i helga. Og bilen går fremdeles, eneste ordentlige bilyd er når forskjermen kommer borti hjulet ved skarpe høyre svinger, og ved nedbremsing. Problemet er at bilen skal på EU kontroll i februar 2016. Ettersom dette er en eldre bil kan det godt hende det er mye som dukker opp, veit i hvert fall at bremseskivene og klossene bak må byttes.

Totalt koster det ca 2000 kr i deler for de nye skadene, men uten noen behandling på ripene langs siden på bilen. Tror dere det er verdt det?
Har påkostet den en del den siste perioden, men kjøpte den for bare 26k for ca 18 mnd siden.

Hvordan tror dere det er best å gå frem`? Bestille time til EU godkjenning uten å fikse problemene og se hva de finner ut av eller reparere det jeg kan nå og levere den til EU godkjenning i februar?

Hadde satt veldig pris på noen smarte råd!

MvH Bjarte
Aspirerende amatør mekaniker og tydeligvis amatør sjåfør

Endret av Borthen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var dette jeg følte var logisk også. Men vil ikke en "3" feil si at jeg ikke kan kjøre bilen fra stedet? Tror dere at enten slag inn på forskjermen, manglende speil (kjøper nok et løst et jeg kan feste på i morgen) eller manglende blinklys kan gi slike feil?

Lenke til kommentar

Bra. Det er ingen feil med lys annet en blinklys, bremser fungerer fint og ingen problemer med sikt. Så ser ikke for meg at det skal være bruksforbud jeg heller. Bare redd for det ettersom jeg har vakt som gjør at jeg har behov for bil!

Virker som det er to meninger her da. Men hvis jeg velger å ta den med på PK, da får jeg bare 1 mnd på å utbedre feilene eller evt 1 mnd på å finne en ny bil da?

Økonomisk vanskelig situasjon å gå inn i det her :huh: 

Endret av Borthen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...