Krepsemannen Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Ved capturing av HI8 video med Studio 8 blir lyden hengende etter. Kvaliteten på videoen er ellers kjempebra, så dette er veldig irriterende. Har ellers et program fra Ulead, når jeg bruker dette programmet er lyd\bilde helt synkront.Men her er det få redigeringsmuligheter. Tenkte jeg kunne hente ferdig film inn i studio8 og redigere filmen videre der,men da blir ikke lyden med.Prøvde å capture til AVI istedenfor MPEG i studio 8,men det ble heller ikke bra. Gir nå snart opp redigering. Glad for tips! :grine: Endret 16. november 2003 av Krepsemannen Lenke til kommentar
Krepsemannen Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Ved capturing av HI8 video med Studio 8 blir lyden hengende etter. Kvaliteten på videoen er ellers kjempebra, så dette er veldig irriterende. Har ellers et program fra Ulead, når jeg bruker dette programmet er lyd\bilde helt synkront.Men her er det få redigeringsmuligheter.Tenkte jeg kunne hente ferdig film inn i studio8 og redigere filmen videre der,men da blir ikke lyden med.Prøvde å capture til AVI istedenfor MPEG i studio 8,men det ble heller ikke bra. Gir nå snart opp redigering. Glad for tips! :grine: Prøver igjen. Har nå gitt opp capturing med studio8. Er det absolutt ingen som har noen tips angående lyd/bilde usynkront. Har prøvd masse innstillinger. :grine: Lenke til kommentar
betus Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Grunnet til at du kanskje ikke får noe svar, er muligens at de fleste som bruker dette forum har DV kamera og ikke har slike problemer, eller bruker andre redigeringsprogrammer som er mere "robuste" enn studio 8 (, ikke vet jeg). Med ved å søke 2 minutter i erfaringsdatabasen til studio 8 hos Pinnacle, ser det ut som det er flere enn deg som sliter med å synce lyd/bilde ved analog capture med studio 8 Some captured analog video has AV sync problems with Studio Deluxe, Version 8. Audio/Video Sync problems can be caused by a number of issues. Make sure: 1. you are not dropping any frames. Dropped frames will cause the audio and video to be out of sync. 2. your tapes, cables and VCR heads are clean and undamaged. 3. to avoid capturing areas of static or program breaks, since such areas are inherently without sync. 4. you do not fast-forward or rewind during capture. Below is a link to a thread on our public web forum that describes some other possible causes of sync loss, along with some solutions: http://webboard.pinnaclesys.com/read_messa...1&ThreadStart=0 Hvis du ikke allerede har gjort det, bør du kanskje lete i denne databasen hos Pinnacle for se hva andre har av erfaring med dette problemet :-) Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hvis Det fungerer med Ulead ville jeg cature med det og så importert filene i Studio 8. Har du updatert til Studio 8.10 eller nyere? Spiller ingen rolle hvilken program du capture i. Kan bruke winxp windows moviemaker også. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Capturing kan fort bli eit mareritt...mitt problem er at Studio 8.10.4 stopper opp på tilfeldige tidspunkt under capture. Har slått av det som tenkast kan av bakgrunnsprogram (inkl antivirus, skjermsparer etc), kopla frå USB-kablar og ISDN-kabel, brukt EndItAll, gjennomsøkt capture-forum hos Pinnacle og diskutert med eigen tråd der. Ei stund såg det ut til at oppgradering til 8.10.4 hjalp, men no er det tilbake til gamle synder. Rimeleg irriterande sidan eg må passe på heile tida. Driv for tida og capture gamle Hi8-opptak, via AV-DV converter i Canon MV650i. Har derfor gjerne ein times opptak å overføre. Meiner å hugse at avi-fil generert med capture i Windows Movie Maker ikkje lar seg opne i Studio 8. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Er det etter ca 2 GB du har problemer. 10 minutter film? For da kan det være at du hat FAT2 formatering og ikke N... Husker ikke hva de 4 bokstavene heter nå. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Det du tenker på er NTFS. Denne har eg i min XP, så grensa på 2GB er ikkje problemet. Den største fila eg har generert er ca 30GB som tilsvarer 60 min video (ein av dei få gangane det har gått utan stopp). Elles kan eg risikere å få stopp etter 1 min, 5 min, 25 min etc. Har ikkje vurdert FireWire-kortet som ei problemkjelde. Kan problemet liggje her? I tilfelle, kvifor? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Kan være firewire kortet. Jeg har hat veldig problemer med Creative Audigy lydkortet med firewire. Dette fungerte helt merkelig. Fikk byttet til nytt uten at det ble noe bedre. Kjøpte meg ADS pyro kort og nå er det mye bedre. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Har funne ut at min Tundra Workstation har FireWire-tilkoplinga direkte på hovudkortet. Kan dette forklare problemet med tilfeldige stopp i capture og blå felt i tilbakekopiering av film til kamera? Alternativet blir vel da å kjøpe eit dedikert FireWire-kort? Lenke til kommentar
Enmas Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg hadde samme problemet på ett opptak med studio 8 fra Hi8. Men jeg prøvde et par ganger så gikk det til slutt! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Kan dette forklare problemet med tilfeldige stopp i capture og blå felt i tilbakekopiering av film til kamera? Høres veldig usannsynlig ut. Er vel ingen forskjell på en integrert fw-kontroller og et kort bortsett fra at den integrerte sitter fast i hk, begge er koblet til pci-bussen... det jeg derimot har hørt fra enkelte, riktignok uten å a sett det selv, er at enkelte FW-adaptere krangler litt med forskjellige typer utstyr. Så kanskje du bør teste et fw-kort og om det er forandring. Evt kjøpe et anstendig et og prøve, og returnere på angrefrist hvis det ikke hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå