Gå til innhold

Endre BlockOut II 3D Tetris. Kostnadsideer?

Anbefalte innlegg

Gjennom å endre open source-spillet BlockOut II 3D Tetris kan man få en utfordring for arbeidsminnet/korttidsminnet.

• Hva vil det koste å få programmerer til å gjøre det?
  • Evnt. hvor mange arbeidstimer kreves?

Det er hva jeg ønsker svar på og denne trådens tema.

Jeg la det ut på Freelancer.com bare for å teste, med følgende tekst:

Customized / modificated version of 3D tetris

Who can take such an assignment?

With a little tweaking 3D Tetris can use working memory / short-term memory much more. This is interesting for us that trains memory, IQ or counteracts aging limitations. There are some research evidence that such works. But methods such as dual n-back is boring, monotonous and not intense. I have several ideas to do something about it.

I will try to raise money for such a project. However, I need to know what it will cost.

The change is about pieces that can go through the pieces that are placed. Then they close the holes and formations we do not see. But as we remember. Pieces over will then be gone. It must give a lot of points to stimulate the player to remember where the holes are.

I call it 3D MemIQTetris. :-)

It will be open source.

Hope my English is understandable

En fra Vietnam vurderte < 170 timer (basert på anbudet/del på ønsket timepris inne på siden hans)

En fra Bangladesh (AwaweXcode) mente ca kr 35000 var grei pris.

En inder lå midt mellom. Men kanskje de bydde basert på mitt anslag om at det ville koste mellom 4000 og 8000 USD?

En romaner "bydde" over 30000 dollar. Så vidt over et firma fra Canada..

----------------------

Noen her som har peiling?

Her er en litt rotete, men utfyllende, beskrivelser av prosjektet, som kun er ment å være en påbegynt "huskeliste" for meg:

https://docs.google.com/document/d/1vLPZ0nuQueVsxSOJwDkmzhPEYTfIBSixxv8kkU1e6Ag/edit?usp=sharing

Endret av AH-tjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Det må da være noen som har peiling. :)

Erfaringen med dual n-back-trening viser at det gir enkelte over 2 poeng mer IQ pr dag første ca 10 dager. Det er tenkbart at gjennom å kombinere det med andre typer spill som aktiverer arbeidsminnet på flere måter, så kan dette gjøres bedre.

Intensiteten og engasjementet andre spill enn Dual n-back skaper, er trolig en stor fordel.

Jeg testet få år tilbake med helt annen type trening av arbeidsminnet og satte deretter en solid rekord på IQ test. Prinsippene virker derfor til å ha noe for seg.

Nå er jo dette med utvidelse av arbeidsminne rimelig ny kunnskap, og man vet ikke hvem som kan lykkes bra, og i hvilken grad man blir flinkere med IQ-tester og lite annet.

Imidlertid var det en underlig opplevelse når jeg scorte et godt stykke over (...). Min personlige erfaring var at det påvirket læringen generelt. Vansklighetsgraden opplevdes ikke.

Det aller meste av læring krever under en IQ på 120. Kommer man godt over dette, så kan det meste oppleves lett.

Jeg kan imidlertid ikke programmering. :hmm: Forsøk litt Python... Det var pyton!

Det handler da også om åpen kildekode. Kanskje kunne man fått til et internasjonalt team av interesserte som jobbet med dette? Da får man ned kostnadene MYE...

Dessuten hadde man trengt et internasjonalt community med open source-folk etter som kunnskapen om hjernetrim vokser. Da får man hjernetrimmen ut til folk som trenger det, og som ikke sitter på et lass med penger. :xmas:

Lenke til kommentar

Kanskje dere ikke kan open source-spillet BlockOut II 3D Tetris? Andre som kan dette har forstått meg.

Dere kan sikkert vanlig tetris? Når dere ikke klarer å fylle ut en rekke, så blir det et hull dere kan se.

I BlockOut ser man alt ovenifra. Da fyller man ut FLATER. Hva som er UNDER flatene kan man ikke se. Det må huskes.

Har dere problemer med å visualisere dette - altså se det for dere i arbeidsminnet - så er det nettopp DEN egenskapen som skal trenes. Når den trenes så øker gjerne IQ'en samtidig fordi man mestrer noe mer komplisert i arbeidsminnet eller i bevisstheten.

Så skjønner dere ikke noe, så er dette spillet for dere! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...