Gå til innhold

Ny SSD-disk i min bærbare Asus N53SM, trenger hjelp

Kamelot

Anbefalte innlegg

Nå har tiden kommet til at jeg skal skal installere en SSD-disk på min laptop. på. Det jeg lurer på er hvilke SSD-disk som er å anbefale? Den skal være over 500 GB.

Det andre er at jeg ønsker å beholde eksisterende harddisk i laptopen, for å få til det må jeg ta ut CD-spilleren fra PCen og jeg trenger noe som kalles secondary HDD Caddy? eller noe(hva heter det på norsk?)

Opperasjonen har jeg tenkt å gjøre selv ved hjelp av denne You tube videoen: 

Kort fortalt så trenger jeg hjelp til følgende:

Hvilken SSD-disk over 500 GB er å anbefale?

Hvor får jeg tak i såkalt Soccondary HDD Cab?

MVH Kamelot.

Endret av Kamelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har tiden kommet til at jeg skal skal installere en SSD-disk på min laptop. på. Det jeg lurer på er hvilke SSD-disk som er å anbefale? Den skal være over 500 GB.

Det andre er at jeg ønsker å beholde eksisterende harddisk i laptopen, for å få til det må jeg ta ut CD-spilleren fra PCen og jeg trenger noe som kalles secondary HDD Caddy? eller noe(hva heter det på norsk?)

Opperasjonen har jeg tenkt å gjøre selv ved hjelp av denne You tube videoen: 

Kort fortalt så trenger jeg hjelp til følgende:

Hvilken SSD-disk er å anbefale?

Hvor får jeg tak i såkalt Soccondary HDD Cab?

MVH Kamelot.

Lenke til kommentar

Denne SSD'en er vel den de fleste vil anbefale deg å kjøpe. Har to-tre slike og de er meget bra! https://www.komplett.no/product/828770/datautstyr/harddiskerssd/ssd-25/samsung-850-evo-500gb-ssd#

Caddy finner du på ebay: http://www.ebay.com/sch/Drive-Bay-Caddies-/158816/i.html

Vær obs på at du må bestille riktig størrelse på Caddy'en! Jeg bestilte først en 12,7mm men skulle selvsagt ha en på 9,5mm.

(Hadde du bodd i / nært Lillehammer kunne du godt fått en av meg...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...