AnonymDiskusjon Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Mann 22 her. Når jeg er alene med folk, har jeg veldig lite å snakke om. Det er bestandig h*n jeg er med som tar over pratinga, mens jeg hører på og prøver å komme på noe å si. Jeg føler at det ødelegger for mye for meg, både når det gjelder vennskap, og det å få ei jente interessert. Sliter kanskje mest med å holde samtaler gående med jenter, da de bestandig har tusenvis av ting på hjertet. Det er ikke det at jeg er sjenert, jeg sliter bare med å komme på ting å snakke om. Det går fint å skrive med folk på nettet og på meldinger, for da får jeg tid til å tenke ut hva jeg skal skrive. Jeg slapper mye mer av når jeg skriver med folk på nettet, for da kan jeg bruke så lang tid jeg vil til å skrive (hvis dere skjønner hva jeg mener). Pleier ikke å svare folk sent når jeg skriver med dem over nett, jeg føler at jeg har mye mer å snakke om med folk over nettet enn når jeg snakker med dem face2face. Aner ikke hvorfor det er sånn... Når jeg er på date med ei jente og tenker: "Nå MÅ jeg bare si ett eller annet", føler jeg at det som kommer ut høres dumt ut... Hvordan kommer dere på ting å snakke om? Den eneste jeg ikke sliter med å holde samtalen med er bestekompisen min, for jeg vet hva han liker å snakke om, pluss at vi har samme type humor. Og jeg er ikke redd for å drite meg ut foran han. Hilsen frustrert gutt. Anonymous poster hash: f1789...e21 Anonymous poster hash: f1789...e21 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Skaff deg mer sosial erfaring. Hvis du ikke kommer på noe godt å si der og da så tenk ut noe passende du skulle ha sagt etterpå. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Hjelper ikke å være etterpåklok hvis ikke det blir en identisk sosial situasjon neste gang. Bedre å forberede noe smart på forhånd. Til jenter sier du bare at du er god til å lytte, de elsker de greiene der Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Det handler ikke om å ha en fasit med svar for ulike situasjoner, men å trene seg opp i å komme på smarte ting. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Da hjelper det heller ikke å være etterpåklok. Øvelse på forhånd er tingen uansett. Blir som en prøve, vet ikke hvilke spørsmål som kommer så man øver seg på mange ting. Skal man tenke på hva man kunne sagt i ettertid så tar det jo enormt lang tid føre man har fått inn det man trenger i hodet. Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Tenk gjennom hva som er feil med deg. Etterhvert vil du finne det ut: ingenting. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Du må ikke si noe smart hele tida. Følg nøye med på hva de andre sier, og nikk, smil og bruk kroppsspråk. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 Basert på egne erfaringer og det du sier om at det ikke er et problem gjennom meldinger tenker jeg at du har lav selvtillit. Med høy selvtillit så gir du virkelig blaffen og sier mer eller mindre det som faller deg inn. Det vil si at du faktisk også er STILLE om det er det du har LYST til. Det er forøvrig også et lite poeng: man må ikke snakke hele tiden. Så mitt tips er bare å fortsette å øve deg og se om du kan bygge litt mer selvtillit og gi litt mer faen. Ellers er min generelle oppskrift å være nysgjerrig på personen, omgivelsene og situasjonen vi er i. Da har man typisk MASSE å snakke om. Anonymous poster hash: 68f94...43e Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Gjør som meg; dropp filteret mellom hjernen og kjeften.* *Anbefales egentlig ikke hvis du skal sjekke damer, da det fort kan oppfattes som om du er veldig usikker. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Hei! Ha heter du da? du jobber med hva? Du studerer sier du? Hva da, og hvor? er det spennende? Hva er det faget som du synes er enklest da? Hva slags jobb regner du med å få etter utdannelsen? Er du hunde- eller katte-menneske? Krypdyr sier du? Hm, det kan jeg dessverre veldig lite om. Krever de mye stell? Og så er det bare å fortsette og fortsette. Spør og grav og bli gjerne veldig personlig. Hva er det pinligste du noen sinne har opplevd? jaha, gøy! Har du opplevd noe enda plinligere som er så flaut at du ikke tør fortelle om det? Så lenge du er nysgjerrig og fri for fordommer så går det meste veldig greit. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Vær interessert i personen du vil prate med, så kommer spørsmålene av seg selv. Et genuint ønske om å lære mer om personen du er sammen med er både artig (og som regel svært interessant) for din del og positivt for den andre. Du vil som regel også få informasjon som gjør at du kan dele av egne erfaringer, perspektiver og interesser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå