Gå til innhold

Star Wars Episode VII - The Force Awakens - Spoilertråd for de som har sett filmen


edge

Anbefalte innlegg

Rey er fantastisk. Beste rollen i star wars siden den originale trilogien.

 

Enig. Mye bedre en den litt sutrete Luke.

 

Og ikke minst så er sekvensen med "Ikke hold hånda mi, jeg løper raskere alene" helt på sin plass. Har aldri skjønt hvorfor man bestandig skal holde hender når man løper i filmer ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at Kylo Ren ble bedre andre gang jeg så filmen. Mulig det var fordi jeg var forberedt på hva som kom til å skje, men han vokste på meg også, uten tvil.

Samme her, samt dialogen hans med faren hans var bedre i andre gang. Første gang trodde jeg at han ville ha hjelp å bli fri fra sith, men andre gang var det tydelig at han bad om hjelp av faren hans til å fullføre oppgaven hans. Nemlig drepe ham, og det takket Han Solo ja til i uvitende hva det egentlig betød

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble litt skuffet, ikke noen dårlig film men svarte ikke til forventingene. Skjønner ikke helt all skryt filmen får for skuespillet, syntes det middelmådig, mye dårlig dialog iallefall. Ikke likte jeg Finn i heltatt, føltes ut som at han var med for å være en moroklump. Er også litt skuffet over at Star Wars ikke dreier retningen i over litt mer kynisk og realistisk retning, er litt for mye "tegneserie" etter min smak. Beste med filmen var BB8, en robot... litt skuffet.

Lenke til kommentar

Akkurat det er jeg enig i, jeg håper det blir mer "ondskap" i episode 8, mer realisme mtp. kynisme og ikke bare godt og ondt, men kanskje litt mer imellom.

Kylo Ren er jo så lite "enten god eller ond" som du kan få han synest eg, og det er det som gjere han interessant. Han vil så inderleg gjerne vere ond, men sliter faktisk med å få det til. Han er sikkert lettare hjernevaska av Snoke på eit eller anna vis, men det framstår jo som han har gode grunnar til å handle slik som han gjer. Eller han trur i alle fall på at grunnane er gode.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror dere at det er en mulighet for at Rey blir en sith i fremtiden?

 

Hvem er denne sith dama i tegnefilmene egentlig?

 

Jeg må være så ærlig å si at Star Wars allerede har et problem med hvor tåpelig relasjonen er mellom lys og mørk side. Jedi er noe håpløst svake mot korrupsjon.

 

Sith dama i tegnefilmene må du utdype mer om. Eller mer nøyaktig, hvilke tegnefilmer er det du sikter til?

Lenke til kommentar

Så filmen i går og er storfornøyd. Gledet meg helt vilt til filmen uten at jeg på noen som helst måte hadde, trua. men jeg digga filmen som bare pokker. Noen småpinlige øyeblikk her og der, og SNoke så helt jævlig ut. Så ut som en forkastet figur fra The Hobbit-filmene. Disgusting.

 

Nå var det jo ikke noe særlig nytt å spore i filmen, men det hadde jeg heller ikke forventet. En glimrende start!

 

Også er jeg veldig glad for at J.J. Abrams ikke gikk på samme feil som med Star Trek-filmene. Jeg likte overraskende nok begge filmene helt sykt godt, men jeg fikk ikke mye Star Trek-feeling av noen av de, og hadde jeg vært en større fan av/hatt et større bekjentskap til Star Trek hadde jeg nok blitt ganske skuffet. Synes begge ble langt mer Star Wars enn Star Trek. Men her synes jeg han treffer riktig så bra, og fra første øyeblikk sitter jeg med følelsen av å se på en Star Wars-film. Det fikk jeg ikke av prequel-trilogien, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Her synes jeg du oppsumerer hva jeg føler Force Awakens er ment for; Bringe Star Wars tilbake på trygg grunn etter prequels og være et fundament for de neste 6-10 filmene.

 

1) Gledet meg helt vilt til filmen uten at jeg på noen som helst måte hadde, trua. men jeg digga filmen som bare pokker.

 

2) Nå var det jo ikke noe særlig nytt å spore i filmen, men det hadde jeg heller ikke forventet. En glimrende start!

 

3) Men her synes jeg han treffer riktig så bra, og fra første øyeblikk sitter jeg med følelsen av å se på en Star Wars-film. Det fikk jeg ikke av prequel-trilogien, for å si det sånn.

Tror det var 100% nødvendig å gå såpass tilbake til røttene for vekke Star Wars følelsen igjen. Og tror også det er riktig selv om kritikerne mener det er for likt episode 4/6.

 

Selv har jeg sett den 6 ganger nå og tenker at jeg allerede gleder meg som en unge til DVD'en og ikke minst Rouge One.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...