Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

http server, htmlside. Linkene er "døde"...

Anbefalte innlegg

Jeg jobber med å sette opp en http-server, og etter litt stress med nat og diverse fungerer det. Jeg lagde en ekstremt enkel beta side, hvor jeg hadde linker til egenproduserte filmer, musikkvideoer, bilder m.m. Linkene funger på når jeg åpner index.html filen, men ikke når jeg går inn på den fra nettet. Da åpnes kun indexfilen, og alle linkene er døde. Jeg har en mappe som heter html, og der inne har jeg alt jeg dele. .html filene for seg selv, og filmer m.m fordelt i mapper.

http://80.202.167.113 den er ikke oppe nå

Jeg bruker verdens enkleste serverprogram, Analog X simple server.

Hva er det som er galt? Håper på tips og råd.

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ved første øyekast virker det som ingenting er galt.. men sjekker du linken vil du se at du linker veldig lokalt til datamaksinen din

eks:

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Peer%0Gynt/Skrivebord/HTML/link1.html

browseren prøver å linke til en fil som den tror ligger på brukerens maskin, ikke serverens..

i hvilke mappe ligger index filen? flytt alle filer du skal bruke (html + filmer/musikk) til denne mappen.

feks: hvis index.html ligger i c:\hjemmeside\index.html så legg f.eks innholdet i film mappa i c:\hjemmeside\filmer\

link så deretter til denne mappa slik:

<a href="filmer/"> Testlink 1 </a>

lykke til :woot:

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Takker for meget raske og gode svar. Det er veldig lenge siden jeg har brukt html, og da var det helt basic, så jeg jobber nå med å lære meg det. Nå fungerer linkene, unntatt de som linker til mapper (musikk, musikkvideoer, filmer og bilder). Er det ikke mulig å dele mapper, eller har jeg gjort en feil i html-koden(e)?

Endret av It's me
Lenke til kommentar

Jeg vil anta du må fortelle webserveren din at den skal vise innholdet i mappen. Jeg får en 403-error i mappen, som betyr at jeg ikke har lov til å se innholdet i den. Av sikkerhetsmessige årsaker viser ikke webservere innholdet i mapper som standard.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Jeg vil anta du må fortelle webserveren din at den skal vise innholdet i mappen. Jeg får en 403-error i mappen, som betyr at jeg ikke har lov til å se innholdet i den. Av sikkerhetsmessige årsaker viser ikke webservere innholdet i mapper som standard.

Mvh,

Amund

Du er sikkert inne på noe. Får samme feilmeldingen jeg også når jeg går inn fra internett og ikke .html-filen.

Hva skal jeg gjøre for at mappene skal kunne deles på nettsiden?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må bare skyte inn en rask kommentar/spørsmål her: har du brukt frontpage? dette er et klassisk tilfelle av feilgenererte linker :p Bare et obs! obs!

Jeg tror i grunn du bare må endre på tilgangene på mappen din lokalt på serveren for at de skal kunne vises..

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...