Evakb Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Aften i Berlevåg Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
kjellst Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Syns dette var veldig bra, liker denne typen bilder. Men kunne tenkt meg et kraftig kutt både i bunn og topp slik at bildet fikk et panoramapreg. Lite kutt til venstre også, slik at huset ikke ble delt i to Lenke til kommentar
Evakb Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 Syns dette var veldig bra, liker denne typen bilder. Men kunne tenkt meg et kraftig kutt både i bunn og topp slik at bildet fikk et panoramapreg. Lite kutt til venstre også, slik at huset ikke ble delt i to God idé, jeg laget en kjapp V2, men basert på V1 og ikke raw-filen. Med originalen ville jeg nok ha justert til enda bredere panorama. Takk for tilbakemelding! Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 V2 ble skikkelig bra, synes jeg. De duse fine fargene gjorde bildet severdig. Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Nydelig - v2 likte jeg best hilsen Torhild Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Praktfullt bilde, med kjempefint lys, både på forgrunn og i bakgrunn.. Lenke til kommentar
Evakb Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 Takk alle sammen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Et nydelig bilde , fin komposisjon og med herlige farger og fint lys . Jeg også liker v2 best . Mvh Alec Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 En tredje versjon jeg heller kunne tenkt meg er hvis du halverer himmelen eller kanskje fjerne 60% i V1 uten å beskjære nede for da vil antagelig dybden øke ytterligere. Ved beskjæring både oppe og nede i V2 demper beskjæringen nede den ekstra dybden du ville fått ved å beskjære himmelen. Grunnregelen er 1/3 av bildet til himmel - pluss minus selvfølgelig. Scroll opp og dekk til i V1 så ser du hva jeg mener. Ta gjerne litt og litt og kjenn på forskjellen. Hemmeligheten ligger ofte i at betrakters blikk senkes nedover og det øker dybdefølelsen. Ellers ingenting å si på verken lys, dybdeskarphet, farger eller detaljer. Roar Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Det er et par flotte bilder du her viser oss hvor farger og skarphet er veldig bra. V2 har nok den fineste beskjæringen etter min mening. Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg