gerdamundsen Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Har et problem på bilen min (ford focus 1999 1.4) der bilen dør under kjøring og på tomgang. Kamakselsensor og bensinpumpe er nylig byttet. Noen som har hatt lignende problemer eller kan komme med tips? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Starteren er helt ok? Lenge siden du byttet tennplugger? Kan være du må ta en grundig sjekk hos en erfaren bilmekaniker eller om du har en venn som er dyktig kan han kanskje hjelpe deg til å feilsøke bedre. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Lenge siden du byttet/renset luftfilteret? Lenke til kommentar
gerdamundsen Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 har ikke sjekket starteren, men vil det føre til slike problemer selv under kjøringen å? Tennplugger og luftfilter er 3 måneder gamle. Har hatt bilen inne for diagnose hos autorisert ford verksted der de ikke fant noen feilkoder. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Pluggledninger. Sjekk dem. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Bensinfilter eller tett utlufting i tanken. Lenke til kommentar
gerdamundsen Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 Bensinfilter eller tett utlufting i tanken. Tenkte faktisk det samme angående bensinfilteret, men det ble å byttet (privat) da jeg byttet bensinpumpe. Bilen har startet og gått fint en liten stund etter det. Mekanikeren sa at bensinfilteret var for stort, men av ingen betydning. En mistanke er at han har montert filteret feil vei, men da ville ikke bilen hatt drivkraft da? Lenke til kommentar
gerdamundsen Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 Bensinfilter eller tett utlufting i tanken. Tenkte faktisk det samme angående bensinfilteret, men det ble å byttet (privat) da jeg byttet bensinpumpe. Bilen har startet og gått fint en liten stund etter det. Mekanikeren sa at bensinfilteret var for stort, men av ingen betydning. En mistanke er at han har montert filteret feil vei, men da ville ikke bilen hatt drivkraft da? Så glemte jeg å spørre: Hva mener du med utlufting i tanken? Lenke til kommentar
gerdamundsen Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 Merket noe underlig lyd fra bensinpumpen nå nettopp. Bilen starter kun når jeg hører en suselyd på pumpa når tenningen er på, men den slår seg ikke på når det ikke er lyd. Da bilen slo seg av igjen og jeg prøvde å starte den på nytt hørtes lyden fra pumpen svakere og mer "hakkete" ut. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Har sett et par biler hvor utluftingen i tanken var tett, det gjør at det blir vakum i tanken så pumpa ikke klarer å dra bensin til motoren. Lenke til kommentar
gerdamundsen Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 Har sett et par biler hvor utluftingen i tanken var tett, det gjør at det blir vakum i tanken så pumpa ikke klarer å dra bensin til motoren. Såpass.. Et nærmeste svar jeg har fått til hva som kan vær problemet. Hva/hvordan kan man få dette i orden ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Hvis det er tett så må man bytte utluftingen eller tanklokket, det er litt forskjellig system fra bil til bil. Man merker vanligvis at det er noe feil hvis det er vanskelig å åpne tanklokket og at det suges inn luft når det tas av. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Har sett et par biler hvor utluftingen i tanken var tett, det gjør at det blir vakum i tanken så pumpa ikke klarer å dra bensin til motoren. Det har jeg opplevd på en gammel Opel. Der ble tanken sugd sammen og ende opp med halvparten av orginalt volum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå