Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Isfrie ruter med kupevarmer?

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Tja, jeg har 1 på 1400, og den bruker veldig mange timer på å få bort en god del av isen i min bil iallefall. - Men da er de allerede tilfrosset - holder du temperatur i bilen så de ikke frosser til er det kanskje mulig :)

Jeg tenkte på kontinuerlig drift.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kanskje den holder de isfrie, spørs på bil og temperatur såklart.

Men blir dyrt å ha på 600w kontinuerlig da :)

I verste fall koster det kr. 12,- pr dag, om den står tilkoblet hele tiden. Dette er det absolutt verdt!

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det spørs sjølvsagt også på kor godt isolert bilen er.

I ein greit isolert bil så er det ikkje store varmekilda som skal til for å holde temperaturen over 0 grader. Men jo dårligare isolert bilen er, og jo kaldare det er, jo meir varme må du sjølvsagt bruke.

Når det ikkje er veldig kaldt så fungerer det heilt fint å berre legge eit biltrekk over bilen etter at du er ferdig å kjøyre, då vil vanligvis motorvarmen være tilstrekkelig for å holde rutene isfrie under trekket.

Så eg vil legge inn ei anbefaling om å prøve eit biltrekk fyrst.

Med biltrekk vil du også ha den fordelen at ein ovn som står på termostat vil bruke mindre straum når ein legg på litt ekstra isolasjon.

Lenke til kommentar

Holder rutene seg isfrie om jeg installerer en kupevarmer på 600 watt?

[ Hvor mange runder er det på Bislett? Hvor langt er et snøre? ]

Det finnes ikke noe entydig svar. Det kommer an på så mye. Er det typisk innlandsklima med relativt lav luftfuktighet, eller er det kystnære strøk der alt kan ise ned noe helt forj**lig? Står bilen under tak, eller vil snøen legge seg på den? Hvor stor er kupeen?

Jeg har en kupevarmer på 1200W (tror jeg?) liggende ubrukt, og du kan godt få den dersom 600W blir for lite. (Hvis du henter den.)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kanskje den holder de isfrie, spørs på bil og temperatur såklart.

Men blir dyrt å ha på 600w kontinuerlig da :)

I verste fall koster det kr. 12,- pr dag, om den står tilkoblet hele tiden. Dette er det absolutt verdt!

Tja, jeg ville heller investert i større varmer + timer jeg da. Så hadde man sluppet å ha ei vifte stående å gå i bilen 24/7 samt at det faktisk var varmere når man skulle bruke den :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Golf i Oslo og den står ikke under tak. Siden bilen brukes urytmisk ønsker jeg konstant varme og ikke timer.

Det jeg lurte på var om noen har erfaring med kupevarmer med lavere strømforbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...