eskraut Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Noen som vet hva i granskauen dette kommer av? 1. Starter PC-en 2. Trykker "del" for å komme inn i BIOS ...men hva skjer, jo; det eneste som kommer til syne en en blå horisontal stripe nesten nederst på tvers av hele skjermen(bakgrunnsfargen til BIOS) Prøvde å restette via CMOS jumper.. funka ikke Kunne vært greit å få ordna opp i det. Si fra de som vet hva det er, hvis ikke får jeg vel sende tilbake til norek... -Eivind Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Har du cpu viften tilkoblet? Har du kabinettvifter tilkoblet HK.? Jeg hadde samme problemet når jeg koblet kabinettvifter til HK. Lenke til kommentar
eskraut Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 Har alle kabinettvifter rett på psu, samme gjelder cpuvifta... Tror ikke det er årsaken, har alltid hatt det, men BIOS problemet har kommet i det siste... Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Hvis biosen din har cpu fan protect som default så må du koble cpu vifta til hk for å få start på maskinen. Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Er du sikker på at du har resett'et bios, har akkurat samme stripe som du snakker om på mitt system hvis jeg klokker for mye, du sier ikke hvilket system du kjører på men hvis du har en gammel athlon eller duron så må du kjøre med 100fsb. finnes en divider på hk'et som heter noe sånt som 100/133 sjekk om den står riktig. Lenke til kommentar
eskraut Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 Durer jo inn i windows som ingenting... Har flashet bios til siste versjon... Jeg er sikker på at jeg har nullstilt bios ja 100%... Lenke til kommentar
eskraut Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 Hket er et Abit KG7-Raid hvis det er en opplysning som kan hjelpe... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Mitt Abit KT7a gjorde ga meg denne blå stipen når jeg hadde en enermax 80mm montert som cpu vifte. For å få det til å virke igjen kobla jeg blue orben fra skjermkortet det cpu vifta skal være, og cpuvifta rett på psu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå