Gå til innhold

[Løst] Tilsvarende jailbreake android telefoner?

LMH1

Anbefalte innlegg

Slik flytter du apper til minnekortet

Men mitt problem på sony M4 Aqua er jeg ikke får flyttet alle apper (Endret til alle blir installert på minnekort har 128 GB minne)

Så noen som har tips hvordan man får satt android 4.4 til å lagre alle apper på minnekort?

Slik at kun 8 GB interntminne er kun Operativsystem?

Hvis ingen vet noe gi tips til hvilken forum jeg burde spørre i.

Nå ønsker jeg ikke full jailbreaking, men endring hvor ting blir lagret.

Har noen programvare som gjør det mulig å ta backup fra minnekort i windows 10 til en annen setter jeg pris på det.

Trenger ikke å installere apper fra andre en android store.

Håper folk forstår jeg ikke gidder å kjøpe ny mobil bare på grunn av dette.

Sony har sikkert gjort dette kun for å få folk å kjøpe ny mobil.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ja, det er veldig irriterende at google selv fyller hele telefonen og at disse appene ikke kan flyttes til minnekortet. Selv enkelte andre apper kan heller ikke flyttes eller opprettes på minnekortet, så hva er vitsen med minnekort egentlig?!

Vel, det er visst måter å få det til på med det er forskjell fra telefon til telefon, og krever visstnok endel innsikt.

Appene som gjør dette automatisk virker ikke etter hensikten - og gjør problemet verre etter min erfaring.

Skulle ønske det fantes en enkel løsning for alle telefoner - og jeg følger med glede denne tråden!

Lenke til kommentar

Vel desverre fikk jeg ikke noen svar her, men fant ut i dag en firmware løser problemet mideligtidig hadde under 300 mb ledig på telefonen så lastet ned firmwaren på ca samme størrelse etter den  var installert så virket ut som fikk 1 GB ledig plass igjen også etter å ha oppdatert 32 apper så gikk det ann å flytte til minnekort slik jeg har 500 MB ledig.

Det som er litt håpløst syns jeg nå er at jeg først må oppdatere appene og overføre til minnekort gjevnlig men får heldigvis ikke feilmelding at det er tomt for plass like ofte.

Forstår du hvorfor det er slik man ikke kan sette (Internminne = Android OS) Og minnekort = Apper\film\musikk\spill etc slik man slipper å overføre manuelt? Tenk bare hvis jeg skulle brukt mobilen å hente musikk fra Google disk frusterende.

Det tar fort 5 minutter å overføre rundt 1,5 GB med apper så sier seg selv med Samsung micro SD card Evo 128GB Up to 48MB/S er det litt dårlig, har bare brukt 11 GB og har rundt 114 GB igjen

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Setter dette som løst da problemet ikke er så stort lengere, hvis noen skulle velge å skrive noe må de bare gjøre det men størst sansynlig vil det ikke bli brukt med mindre man kan sette android intern lagring for kun operativsystem.

Og minnekort for alt som ikke inneholder android OS.

Problemet f.eks nettbank apper nekter vel å kunne brukes på grunn av sikkerheten hvis telefonen er jailbreaket det er noe negativt da det er mye enklere å logge på nettbanken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...