Bytex Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Som dere ser av topicen, lurer på jeg på hvordan dette gjøres i Windows XP. Jeg kunne enkelt finne denne settingen i properties på cd-rom driverne i Device Manager i Win98/Me, men denne settinga er ikke der i XP.. Dette skal gjøre at CD-ROMen får en større cache, slik at det ikke hakker når den må lese ting fra CD midt inni spill. Problemet mitt er nemlig at i enkelte spill som vil lese dialog direkte fra CD, hakker det noe horribelt i starten på setninger innimellom, når den må spinne opp CD'n først og så lese infoen inni spillet. Dette skjer spesiellt nå i The Longest Journey. Full Install er bare på ca. 1GB, og spillet er over 4 CD'r, så å installere nocd-crack er ikke et godt forslag, da jeg sannsynligvis mister all speechen, og muligens alle FMV-filmene også (disse leses og fra CD, og hakker midt i filmen). Og TLJ er en av de få spillene der speech er gjort utrolig bra. Det står nemlig i readme til spillet at man skal øke lesetida til CD-ROM'en hvis man opplever hakkete lyd i speechen. Men ikke hvordan jeg får det til Endret 16. november 2003 av Bitex Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Den instillingen har jeg aldri sett i XP heller.... kanskje fordi den ikke er der ?!? Kanskje du ikke har DMA aktivert på cd-romen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå