Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Jeg har kjøpt meg phillips hue lux kit og tenkte å bruke det på soverommet for å kunne vekkes på en bedre måte om morgenen. Finnes det en radioapp eller fysisk radiovekkerklokke som fungerer samme HUE systemet ? Både lyset pg radioen skal fades sakte inn. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 (endret) Kjør lyd og styrestrøm til lampa gjennom en datamaskin og lag et script som fader opp lys og lyd ved faste tidspunkt hver morgen. Scriptet kan kobles til datamaskinens kalender slik at den ikke vekker deg i helger eller på offentlige fridager. Ferier kan også legges inn i kalenderen. Jeg har hatt et sånt system i flere år, styrt av en Apple iBook fra 2001, som fortsatt fungerer brillefint til formålet. Scriptet vekker først Mac-en fra dvale før den begynner prosessen med å vekke meg. Mitt oppsett starter utvalgt oppvåkningsmusikk (randomisert spilleliste i iTunes) i stedet for radio, det er mer behagelig. Endret 17. desember 2015 av SeaLion Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Evnt så kan du bruke Sleep as Android på telefonen din. Denne kan styre Hue direkte som oppvåkningslys. Kan du sette på musikken som du selv ønsker. Forutsetter Android telefon da Evnt så kan du bruker Tasker(også for Android) og starte oppgaver direkte. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå