runholen Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Huset vårt er stappfult av disse lampene, Lival Partout 2x 9w (installert 2007 etter totalrenovering), med plass til to lysstoffrør med G23-sokkel (må ha to for å fungere). Og det er bestandig et lysstoffrør som går i ny og ne, som står og blinker til jeg får byttet det, så jeg tenkte at det ville jo vært finere om jeg kunne bytte noen (eller alle) av de til LED. Så jeg bestilte 4 stk LED-lysrør fra kina med G23-sokkel, og da de kom gledet jeg meg til å prøve de, bare for å finne ut av at de ikke virket. Joda, det kom lys fra de, men når jeg koblet til de to lyspærene så blinket den ene av de kontinuerlig! Jeg hadde jo kjøpt 4, så jeg prøvde alle sammen i forskjellige kombinasjoner, og også i en av de andre lampene, og det var alltid en av de som blinket kontinuerlig. Vil dette si at lampene ikke takler LED-belysning, da de er basert på lysstoffrør? Kan man eventuelt gjøre noe enkelt for å koble ut lysstoffrør-antenningsmekanismen eller lignende så de vil fungere med LED? Som sagt, disse lampene, som ble installert av forrige huseier, er i omtrent hvert eneste rom i hele huset, så hadde vært fint om det fantes en enkel løsning på dette. Om det er de samme eller ikke vet jeg ikke, men om man bare ser på bildet, så ser de jeg fikk fra Kina ut som de er 100% identiske med disse som selges på www.ledlyspærer.no http://www.ledlyspærer.no/produkt/led-g24-7w-2700k-hq/ , og de påstår at "Du kan skru ledpærene våre rett inn i lampene dine uten omformer. Ut med de gamle pærene, inn med våre, enklere blir det ikke". Men jeg begynner å tro at det ikke er så enkelt som de folka der vil ha det til... ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå