Gå til innhold

Ny TV kræsjer hele tiden - Smart TV - Android

Anbefalte innlegg

Kjøpte nå nylig denne:

Sony Bravia KD-55X8505C

Gode testresultater.

Den kræsjer stadig vekk. Hver gang etter en har vært inne på NRK-TV appen så fungerer ikke fjernkontroll-funksjoner og TVen vil ikke skru seg av. Mange andre operasjoner fører også til at TVen streiker. Grå skjerm eller unaturlige reaksjoner.

Eneste løsning blir da å rent fysisk dra ut strøm-kontakten, da restarter den seg. Nytter ikke med noe power-knapp el.l.

Er dette normalt? Har det noe med Android å gjøre eller Sony?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært og er mye bugs med Android å flere har rapportert om lignende problemer.

Har du siste oppdatering? Installer den hvis du ikke har den.

Hvis du har den, reset TV tilbake til fabrikkinstillinger og installer på nytt om mulig.

Har også lest at TV'n bør plugges ut i minst 2 minutter etter at oppdateringen er ferdig, så den blir aktivert. Høres veldig rart ut for meg, men det er nå et tips.

Det er også blitt tipset om å slå av "fjernstart" eller hva det kalles. Skal ligge under instillinger og nettverk.

Dette skal visst gjøre TV mer stabil og at fjernkontrollen responderer raskere.

Lenke til kommentar

Har Philips tv med android inkludert.

Det er mye rusk og rask i maskineriet på android TV fra philips. Det ser i hvert fall ut for meg som at Android TV er knapt over Beta stadiet selv om det nå har vært i sving siden i fjor.

Jeg var på nippen til å gi opp min 55pus7600 TV, men så at mye av bugs er fra Android og appene så da blir bruken litt mindre og så satser jeg på at Philips kjører oppdateringer litt hurtig fremover.

Kom ny oppdatering til min TV i går, selv med minimale endringer er det greit å se at de faktisk gjør oppdateringer.

Se på sony sine forum og finn postene hvor sony søker erfaringer, legg inn gode bug rapporter så kanskje de plukker det opp til neste release.

Lenke til kommentar

Selv med helt vanlig bruk kræsjet Sony-en. Jeg tok ikke sjansen på å beholde den, returnerte på åpent kjøp i går og er da på nye jaktmarker. 

LG eller Samsung da som dere nevner som stabile? Vil veldig gjerne ha en sånn "muspeker" funksjon, magic pointer eller hva de kaller det. Virker sabla greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...