winmedi Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Hei, vurderer å kjøpe Chromecast. Jeg har en Macbook pro non-retnia. Den har ikke HDMI port, så istedenfor å kjøpe en adapter, så tenkte jeg at jeg kunne kjøpe Chromecast. Synes det også er irriterende å måtte dra frem en hdmi kabel hver gang jeg skal se en film eller noe. Kan du se bilde av skjermen fra en PC til TV ved bruk av chromecast? Og kan du streame lokale filmfiler eller er det kun netflix og andre streaming tjenester? Jeg har kun 13 ned og 1 opp på nettet mitt, vil chromecast fungere på denne nettkapasiteten? Takk for svar Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Jeg kan ikke besvare alle dine spørsmål, men kan beskrive min opplevelse. Chromecast koster ca. 300 kroner. Den står i HDMI-porten bakpå TVen. Det fulgte med en slags mobillader, men den bruker jeg ikke. Den drives av TVens egen USB-port med en kort kabel. Da slipper jeg å bruke to stikkontakter. Det er det eneste bruksområdet jeg har for TVens USB-port. Mitt hovedbruksområde for Chromecast er at jeg finner en Youtube-video jeg vil se i Chrome, og trykker på et lite ikon nederst, ved det lille tannhjulet. Da vil Chromecast vise videoen på TVen i stedet for Chrome. Det skal fungere med flere andre sider også. Du kan velge hvilken oppløsning Chromecast skal bruke. Har du dårlig nett, kan du velge en lavere oppløsning. Jeg har 3G fra mobilen, og det fungerer utmerket med HD på Chromecast. Lenke til kommentar
blackfish13 Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Chromecast fungerer suverent hos meg med bruk til Netflix og Youtube. Chromecasten kobler du til TVen med HDMI og kobler den direkte til det trådløse nettverket i huset, så bruker du mobil/nettbrett eller PC til og styre det med og sende en film fra for.eks Netflix til Chromecasten så spiller den det av selv med hjelp av internett. Du bruker da bare mobilen til og styre den med som å sette på pause eller stoppe og lignende. Du kan også til og med slå av mobilen og den spiller fremdeles selv. Men om du kan sende lokale film filer vett jeg desverre ingenting om. Det internette du har bør funke fint men vil ikke si det sikkert, men hadde 7 ned og 1 opp tidligere og det funket greit for oss. Jeg anbefaler den om du skal bruke den til Netflix og Youtube. Endret 5. januar 2016 av blackfish13 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Chromecast kan vise alt som vises i et vindu i browseren Chrome. Og ting som vises i endel andre apper. Jeg har ikke prøvd det på Mac, men på PC kan jeg åpne lokale filer, også filmer, i Chrome ved å taste inn C: i adressefeltet og få en listing over alle mapper på disken og bla meg fram til dokumenter Chrome kan vise. Filmer med .mp4 vises i browseren og kan castes, men f.eks. .avi "laster den ned" for å åpne i en ekstern filmspiller som ikke støtter Chromecast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå