wildkin Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Har ett MSI KT4V, Men det har oppstått ett problem, etter jeg skulle starte pc'en i dag tidlig fikk jeg denne feilmeldingen : "CMOS/GPNV checksum bad". Så jeg får alternativene : press f1 to run setup press f2 to load default values and continue_ Jeg har prøvd begge og ved begge tilfellene "henger" maskinen seg. Skjermen blir helt svart mens lampa på skjermen blinker oransj, mens pc'n står og durer. Så prøver jeg å restarte pc'en, dette funker ikke, jeg må resette biosen hver gang for å i det hele tatt få den igang. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Mer info; har oppsettet fungert fint før, har du gjort noe spesiellt hardware-messig, mer hardware-info...? Lenke til kommentar
wildkin Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Alt har fungert helt fint til jeg satte i den D-bracket saken som fulgte med MSI hovedkortet. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Og fungerer det fint om du tar ut D-bracketen? Sjekk isåfall om den står riktig (vei), evt. ta den ut... Lenke til kommentar
wildkin Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 nei funker ikke når jeg ikke tar den ut heller og den fungerer som den skal når den sitter i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå