TurboStian Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Hei. Jeg skulle "bare" fjærne alle hybelkaninene som hadde samlet seg i HTPC`n så jeg fjernet skjermkortet, tok ut hovedkortet, fjærnet støvet, monterte alt og nå får jeg svart skjerm og "ikke signal" kommer frem. Har jeg ødelagt hovedkortet med denne opperasjonen? M.V.H Stian Engebakken Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 starter pcen, hører du noen lyder i fra pcen? noen pip, i så fall, hvor mange pip? Lenke til kommentar
TurboStian Skrevet 16. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2015 Hei. Pcen starter som vanlig. Ingen unormale lyder eller pip. Hører HDD går også. Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 har du en annen skjerm å teste med? eventuelt sjekke at alt står riktig i ? Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Har du koblet skjermen til riktig kontakt bakpå PC-en? Dersom du har et eget skjermkort i maskinen, og hovedkortet også har skjermutganger, må du koble skjermen til utgangene som tilhører skjermkortet og ikke til hovedkortet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Du mener ikke at du støvsugde kortet med støvsuger? For da drepte du det garantert med statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
TurboStian Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 Jeg har prøvd med og uten skjermkortet og ikke noe signal uansett. Nei. demonterte og prøvde å blåse bort støvet 1 Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 sjekket at du har riktig antall strømkabler i skjermkortet? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 sjekk at skjermkortet står korrekt. At det er helt nedpresset i pci-e sporet, og at det får ekstra strømm (dersom kortet trenger det) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Reset CMOS, om dette ikke fungerer prøv å koble fra alle ledningene bortsett fra power/reset etc. Koble ut skjermkort, ram og disker og BIOS batteri. Trykk så på powerknapp 4-5 ganger for å tømme kortet for strøm. Sett så tilbake disker,skjermkort, strøm og en minnebrikke og batteri. Lenke til kommentar
TurboStian Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 har du en annen skjerm å teste med? eventuelt sjekke at alt står riktig i ? Jeg har sjekket hdmi på en tv og vga på en annen. Fortsatt ikke noe signal sjekk at skjermkortet står korrekt. At det er helt nedpresset i pci-e sporet, og at det får ekstra strømm (dersom kortet trenger det) sjekket at du har riktig antall strømkabler i skjermkortet? Har fjernet skjermkortet til jeg får signal på det innebygde Lenke til kommentar
TurboStian Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 Reset CMOS, om dette ikke fungerer prøv å koble fra alle ledningene bortsett fra power/reset etc. Koble ut skjermkort, ram og disker og BIOS batteri. Trykk så på powerknapp 4-5 ganger for å tømme kortet for strøm. Sett så tilbake disker,skjermkort, strøm og en minnebrikke og batteri. Ikke noe resultat. Men det burde vel være signal så lenge hovedkortet er ok? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Prøvd å koble til det integrerte mens du har GPU satt i og endret hva som skal brukes manuelt? Lenke til kommentar
TurboStian Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 Prøvd å koble til det integrerte mens du har GPU satt i og endret hva som skal brukes manuelt? Det har jeg ikke prøvd da jeg ikke vet hvordan man gjør det Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 La meg si det på nytt.Koble til det innebygde mens du har skjermkortet ditt satt i Lenke til kommentar
TurboStian Skrevet 19. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2015 La meg si det på nytt. Koble til det innebygde mens du har skjermkortet ditt satt i Aha. det funket ikke:) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Prøvd en annen PCI slot? Eller har du løst det? Lenke til kommentar
TurboStian Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2015 Prøvd en annen PCI slot? Eller har du løst det? Nei, Begynte å lukte svidd og HK begynte å gløde et sted så bygde meg ny pc. Eller venter på siste kolli fra Komplett:) Gleder seg til bilene begynner å kjøre post igjen;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå