Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjermen går til låse skjerm å blinker!

Anbefalte innlegg

Hei :dribble:

Oppgraderte pcen til windows 10 i går,gjorde det i sommer også men da gjenopprettet jeg windows 7 før fristen til dette var gått ut....hadde windows 10 i 3 uker uten noen problemer....

Men så til problemet....skjermen går til låseskjem vis jeg ikke rører musen eller rører tastaturet løpet av 1 til 2 minutt....jeg må alså fysisk låse opp pcen igjen med pin kode for bruke pcen....pcen sviver som normalt å går ikke i noe dvale modus.....å mens skjermen står på låseskjerm så blinker den til windows innloggings skjerm....pcen har og skrudd seg helt av 2 ganger helt uten videre.....kan det være virus jeg har fått?? Hadde en del adware å malware på tidligere windows versjon men trodde disse var vekke....bruker programe Malwarebytes anti maware å får hele tiden besjed om at programe har hindret ond sinna nettside adgang til pcen min....å når jeg prøver å opp datere skjemkort mitt (Navida Ge Force 630) Så får jeg besjed om at denne grafikk driveren er ikke kompatibel med denne windows versjonen....har sjekket skjerm innstilningene om det kunne være noe der men finner ingenting....å skjermen fungerte kjempe bra sist gang jeg hadde windows 10.....å feil eller mangler på en driver kan vel ikke sørge for at jeg får låseskjermen opp hele tiden?? Som sagt så finner jeg ingenting i innstilninger om låse skjerm....å at pcen har skrudd seg helt av og 2 ganger er jo merkelig.....

Er det noen som kan hjelpe meg med mine problemer?? :xmas:

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til Control Panel\Hardware and Sound\Power Options og velg når maskinen skal gå i dvale eller skru seg av, evt. fjern passord ved skjermsparer/dvalemodus.

Hva er hardware and sound/power options på norsk i kontroll panelet?? Finner ingen som ligner på norsk med min engelsk kunskap.....har satt innstilningene på "aldri" når det gjeller dvale å strøm....maskinen skal vel kunne fungere med låseskjerm å passord uten låseskjermen skrur seg på hele tiden.....

Lenke til kommentar

Høyreklikk på et tomt område på skrivebordet og velg Tilpass.

Velg Låseskjerm på menyen på venstre side og bla ned til og velg Skjermbeskytterinnstillinger.

Velg hvilken skjermbeskytter du vil ha (eller ingen), velg hvor mange minutter det skal ta før den aktiveres, og slå på eller av "Vis påloggingsskjerm ved gjennopptakelse".

Lenke til kommentar

Høyreklikk på et tomt område på skrivebordet og velg Tilpass.

Velg Låseskjerm på menyen på venstre side og bla ned til og velg Skjermbeskytterinnstillinger.

Velg hvilken skjermbeskytter du vil ha (eller ingen), velg hvor mange minutter det skal ta før den aktiveres, og slå på eller av "Vis påloggingsskjerm ved gjennopptakelse".

Å herre gud.....det var så enkelt ja.....off nesten litt flau nå....men takk for svar....bare velstand nå.... :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...