Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Zappe alle sykdommer ..away?

neutrality

Anbefalte innlegg

Så et interview med en naturopat og forsker fra USA som mener at alle sykdommer stammer fra forurensning i miljøet som omringer oss, og parasitter. Og at de kan kureres med vitaminer, urter og elektrisitet.

Et alternativ til allopaten på legekontoret som må følge statens protokoll og som bruker kjemikalier som undertrykker både sykdom, symptomer og helsa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det hadde kurert alt, hvorfor får man ikke den behandlingen mot alt?

Å kurere sykdommer er bad for business.

Ta planter, veldig mange har en medisal effekt av samme kvalitet som kjemikalier, men uten bivirkninger. Det er egentlig ikke ulogisk å tenke at planter har to spesielt interessante måter å overleve i økosystemet på. Ved å produsere gift, eller medisin.

Men hva skjer når du prøver å få tak i urter, for å kurere en sykdom allopaten på legekontoret kun vil gi deg kjemikalier mot for å undertrykke symptomer f.eks astma? du får vite at det er ulovlig og farlig og det kan bli tatt ut tiltale mot deg. Selv om det hvert år dør ca 200.000 mennesker bare i USA pga bieffekt av farmasi kjemikalier, mens det kanskje har vært ett eller to dødsfall i det hele hvor det har vært tenkt men aldri bevist at urter står bak.

Endret av neutrality
Lenke til kommentar

Ta planter, veldig mange har en medisal effekt av samme kvalitet som kjemikalier, men uten bivirkninger. Det er egentlig ikke ulogisk å tenke at planter har to spesielt interessante måter å overleve i økosystemet på. Ved å produsere gift, eller medisin.

Nei. Det er faktisk ekstremt god business. Og om du har noen eksempler så hadde det vært knall - for denne slags kvakksalveri er i 99% av tilfellene rent hogwash.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det hadde kurert alt, hvorfor får man ikke den behandlingen mot alt?

Men hva skjer når du prøver å få tak i urter, for å kurere en sykdom allopaten på legekontoret kun vil gi deg kjemikalier mot for å undertrykke symptomer f.eks astma? du får vite at det er ulovlig og farlig og det kan bli tatt ut tiltale mot deg. Selv om det hvert år dør ca 200.000 mennesker bare i USA pga bieffekt av farmasi kjemikalier, mens det kanskje har vært ett eller to dødsfall i det hele hvor det har vært tenkt men aldri bevist at urter står bak.

Mulig du har rett i at 200 000 dør av bivirkningene og nesten ingen av urter.

Men, dette må jo sees i sammenheng med hvor mange som blir reddet, dødsfall alene er uinteressant, for da kan man si at det definitivt beste er å ikke gjøre noe. Ingen dør av medisiner eller urter de ikke tar.

Hvor mange liv har urter redder vs medisiner?

Steve Jobs valgte det alternative for sin kreft, man ser hvordan det gikk...

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som har blitt behandlet både Kirurgisk og "Naturmedisinsk" for kreft, rettere sagt en ondartet hjernesvulst der jeg ikke akkurat hadde så gode utsikter for å være her den dag i dag (det er nå 5 år siden operasjonen den 9 desember 2010) , per dags dato har det vært null endringer i hjernesvulsten ( restsvulst ) og jeg satser på at det fortsetter sånn.

Det jeg tar til min behandling koster omtrent 200kr i måneden og består av Ruta 6C Graveolens og noen ekstra tabletter som inneholder for det meste litt sukker og noe annet ymse , resultatet er jo at hvert år blir overlegen min ganske så glad fordi han har ingenting nytt å fortelle meg.

Det er selvsagt ingen garanti for min del og jeg må nok leve med litt usikkerhet til man faktisk finner en kur som er 100% effektiv , inntil videre mener jeg at dette er en helt grei investering jeg kan ta (dosen jeg bruker nå er "vedlikeholds dose" ) og det viktigste er jo å leve videre.

Når det gjelder Huldra Clark har hun visse teorier om at mange av sykdommene våre er forårsaket av parasitter , det er nettopp disse hun mener hun kan ta knekken på med Zapperen sin og med de medisinene hun kommer med , problemet er derimot at hun generaliserer litt for mye (hun er forresten død ) og i noen tilfeller dukker sykdommen ganske så raskt opp igjen etter at man kutter ut behandlingen.

Men noe av det hun har fungerer , men om det er en ren Placebo effekt eller pga de medisinske stoffene i de urtene som taes er jeg usikker på , om noe burde man sette av tid og ressurser til å studere dette og se hva som faktisk fungerer med slike alternative behandlingsformer.

Lenke til kommentar

Majoriteten av menneskelig sykdom i dag kommer ifra kosthold, så allerede der tar hun feil.

Det blir vel litt å generalisere igjen...

Tror du må ta en titt her og oppdatere deg selv , men kort oppsumert (listen kan dog taes litt kritisk) :

1 : Hjertesykdom. Mye som spiller inn her og selv om kosthold er en del av det , forklarer det ikke at noen kan spise bare fet mat og aldri få problemer mens en annen spiser litt fet mat og stryker med.

2 : Kreft har en andreplass over de mest vanlige sykdommene man kan få for tiden og kosthold har trolig ingenting å si med mindre man faktisk spiser direkte kreftfremkallende matvarer.  Kan noen matvarer forårsake kreft? Trolig , men samme kan sies om svært mye annet og det er jo noen som mener Wi-fi gir hjernesvulst eller andre typer kreft...

3 : Artritis : Igjen arvelig og har trolig lite med andre faktorer å gjøre. Noen kan sikkert utdype enda mer enn det jeg kan.

4 : STDS ( Seksuelt overførbare sykdommer).

Listen er hentet fra denne siden , kreft har eksempelvis over 589.000 dødsfall per år i Statene og godt over 1.680.000 nye tilfeller ( http://www.cancer.org/acs/groups/content/@editorial/documents/document/acspc-044510.pdf )

Lenke til kommentar

14/16 av de vanligste dødsårsakene i vestlige industriland er hovedsakelig kostholdsrelaterte - unntakene er IIRC selvmord og trafikkulykker.

Kolesterol er ikke hovedårsaken til hjertesykdom - det er bare en liten del av mekanismen. Hovedårsaken er skader på epitelievevet som oppstår hovedsakelig som følge av inntak av animalsk protein (og enkelte andre ting i store kvanta).

Hovedårsaken til kreft er likeså animalsk protein. Det er demonstrert både i mekanisme og i populasjonsstudier og kosthold.

Utallige sykdommer, blandt dem artritt og andre inflammasjoner, kan i meget stor grad forebygges gjennom kosthold.

Seksuelt overførbare sykdommer tar "bare" livet av et par millioner mennesker. Kjøtt, egg og melk, særlig i store mengder, gjør at 20-25 million mennesker dør for tidlig hvert år (deriblandt nesten alle som dør av hjerte og kar og slag, og de fleste som dør av kreft). Er hovedårsak til klimaendringer, ørkenspredning, ødeleggelsen av matjord, havene, tap av regnskog, artsmangfold, sult, vannmangel og ødeleggelse av ferskvannskilder.

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...