danielch Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Hei. Tiden er inne for ny smarttelefon etter et halvt år med Lumia som kjører ubrukelige WP. Ser at det er S6 som er flaggskippet men at Samsung kommer med en ganske så sportslig lansering av de nye A-telefonene. Både jeg og samboer skal bytte telefoner og da blir det enten S6/S6 edge eller A5 2016 (http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a5_(2016)-7789.php). Noen som har noen personlige preferanser? Er det smart å betale det lille ekstra for S6 da vi bruker telefonene til relativt krevende apps og spill? Er det store forskjellen i ytelse? Nå ligger A5 2016 på 3990.- (32GB), for min del har jeg kikket på S6 Edge 32GB til en pris av 5900,- mens forloveden som trenger litt ekstra lagringsplass har sett på S6 64GB til 5790,- Planen er å ha telefonene over lengre tid da vi ikke har stort med penger til slikt ellers, vi klarer rett og slett bare ikke å overleve apputvalget og ustabiliteten i WP. Dette blir også forlovedes første Android telefon, hun har likt iOS over lengre tid men vil over til Android som er litt mer spennende og åpent. Vi savner telefoner som bare fungerte og var raske i alle situasjoner, så lenge batteriet holder over dagen så er heller ikke batterilevetid og det å kunne bytte batteri så viktig, SD støtte er heller ikke et must da jeg har erfart at SD integrering i Android ikke er helt tipp topp tommel opp. Lenke til kommentar
Ukens Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Kjøp deg S6 uten tvil, stikk innom din lokale Netcom forhandler å kjøp med ABO der, utrolig gode priser på denne mobilen under deres julekampanje. Vil også legge til at jeg bruker S6 edge + selv og har aldri hatt en så god telefon noen gang, jeg elsker den! Lenke til kommentar
danielch Skrevet 16. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2015 Blir kontantkjøp grunnet litt tynn økonomi i såfall, er alt storfornøyd OneCall kunde. Vil nok også vente til januar hvor det alltids er en del salg på telefoner. Har også forelsket meg litt i Edge da jeg tar det estetiske over lagringskapasiteten. Hvordan er batterilevetiden? Er TouchWiz fortsatt litt tregt eller hakkete i perioder? (Hadde dette problemet med S2 og S4). Lenke til kommentar
Ukens Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Sjekk prisene på telefonen på netcom.no iallefall! Så ser du om dette kan lønne seg for deg! Batteritiden på min Edge + er fenomenal, jeg hadde iPhone tidligere å måtte lade den flere ganger til dagen, Nå står mobilen å spiller musikk på jobben sin blåtann spiller hele dagen, og jeg har som oftest 40-50% batteri da jeg legger meg på kvelden. Jeg reagerer ikke på TouchWiz som tregt, den er kjapp og responsiv og kamera er helt amazing! Legger også til at hurtigladingen på telefonen er kanon bra, fra 0-100% batteri på 90 minutter. Skal jeg ut på byen etter jobb så legger jeg den til lading da jeg hopper i dusjen, ca 10 min lading gir 4 timer ekstra batteri! Lenke til kommentar
danielch Skrevet 16. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2015 Hurtigladingen hørtes ikke feil ut! Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Uansett hva du velger av vanlig s6 eller edge så bør du legge i noen hundrelapper ekstra for 64GB. Har selv vært bortskjemt med sd kort før, men uten den muligheten er 64GB noe man garantert ikke angrer på. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 16. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2015 Har så og si alltid holdt med 16GB for min del. Det eneste jeg lagrer på telefonen er en liten Spotify spilleliste, et par apper og et par gigabytes med kamerabilder. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Du bør gå for S6. Føles Premium, har latterlig god skjerm, godt kamera og vil på sikt bli oppdatert fortere vil jeg tro. Ang batteritid bør du ikke forvente opptil 50% igjen på kvelden ved mye bruk, men jeg har alltid strøm igjen når jeg legger meg. Quick charge er også ypperlig hvis du skulle måtte trenge det. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 For min del har ikke batterilevetiden på telefonen stort å si med mindre den ligger mye bak iPhone 6, med quickcharge har det jo også enda mindre å si. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 (endret) For min del har ikke batterilevetiden på telefonen stort å si med mindre den ligger mye bak iPhone 6, med quickcharge har det jo også enda mindre å si. Batteritiden på S6 er dessverre langt dårligere enn iPhone 6. Så om dette er viktig for deg kan jeg ikke anbefale den. Selv om den er meget bra på stort sett alt annet. Hvis du allikevel velger S6, kan du spare en del ved å drite i Edgeversjonen. De kantene var bare i veien synes jeg og jeg fant ikke noe fornuftig å bruke dem til. Endret 17. desember 2015 av medlem-169651 Lenke til kommentar
danielch Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 Min iPhone 6 Plus holdt ikke 4 timer engang så det tviler jeg sterkt på. Har forøvrig forelsket meg i Edge, er ikke stort å gjøre med det. Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Jeg vil også anbefale deg som en annen tidligere har gjort, å kjøpe 64 gb. Hvis dette er en mobil du skal ha lenge er det greit å ha masse plass til bilder, apper, og oppdateringer som kommer Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Min iPhone 6 Plus holdt ikke 4 timer engang så det tviler jeg sterkt på. Har forøvrig forelsket meg i Edge, er ikke stort å gjøre med det. Da er det noe galt med din iPhone 6 Plus. Min holder fint i to dager med mitt bruk. Lenke til kommentar
Deltiden Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Følger Ukens forslag her - kjøp med Netcom! Du har ingen nedbetaling, du får bare en STERKT redusert pris. Du sier du bruker Spotify - det følger med i abbo fra Netcom! Holder det med 1,5 gb (fribruk sms/mms/min) får du S6 32gb til 4499 - Og Spotify til 1188 inkl - i Smart Mini Ekstra Eventuelt 4gb (fribruk sms/mms/min) hvor du får S6 32gb til 3299 - Og Spotify til 1188 inkl - i Smart Basis Ekstra Verdt å nevne at totalprisen på begge eksemplene ovenfor blir det samme, Mini Ekstra koster 249/mnd og Basis Ekstra 349/mnd. (1200 forskjell på et år). Gå for Basis Ekstra og S6 hos Netcom. Uten tvil. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 18. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2015 Følger Ukens forslag her - kjøp med Netcom! Du har ingen nedbetaling, du får bare en STERKT redusert pris. Du sier du bruker Spotify - det følger med i abbo fra Netcom! Holder det med 1,5 gb (fribruk sms/mms/min) får du S6 32gb til 4499 - Og Spotify til 1188 inkl - i Smart Mini Ekstra Eventuelt 4gb (fribruk sms/mms/min) hvor du får S6 32gb til 3299 - Og Spotify til 1188 inkl - i Smart Basis Ekstra Verdt å nevne at totalprisen på begge eksemplene ovenfor blir det samme, Mini Ekstra koster 249/mnd og Basis Ekstra 349/mnd. (1200 forskjell på et år). Gå for Basis Ekstra og S6 hos Netcom. Uten tvil. Hjelper da fint lite med kredittsjekk. Er mer enn fornøyd med OneCall hvor jeg får alt inkludert + 1GB til 199,-/mnd. Lenke til kommentar
Deltiden Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Hvis du allerede har abbo hos OneCall burde vel kredittsjekk gå greit, i tillegg til at Onecall nå er under TeliaSonera? Hvis du kjøper den kontant og fortsetter med samme abbo blir prisen din på ett år: 199*12+5490=7870 Med netcom: 249*12+4499= 7470, inkl spotify til 1200 - som jeg forstod dere allerede hadde? Da er det jo greit å spare de 1200 kr. Nå vet jeg ikke hva slags telefon du/dere har idag, men om det er en eldre en er det greit å huske på at nyere 4g-telefoner bruker mer data fordi de streamer raskere med bedre kvalitet, kan evnt løses ved å låse telefonen til 3g, men da mister man også litt behovet for en toppspecca telefon. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 20. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2015 Bruker lite 4G da vi for det meste studerer hjemmefra og har tilstrekkelig med WiFi både hjemme, på buss og på skole. Med CTRL fra OneCall er det ingen kredittsjekk. Lumia telefonen jeg har i dag er på større enn 5'' så den laster sider med høyoppløste bilder, o.l. Spotify Premium har vi frem til 2025 eller noe helt gratis. Lenke til kommentar
Deltiden Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Da har jeg full forståelse for det Spesielt dersom du har Premium gratis såpass lenge Lenke til kommentar
danielch Skrevet 20. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2015 Blir nok begge fornøyde med S6 og Edge med OneCall. NetCom dekningen i strekning Hønefoss-Oslo er mye mer tilstrekkelig da halve kjøreturen med Telenor ga EDGE dekning uten internetttilgang mot fulll 4G dekning på hele turen hos OneCall. Har også jobbet på samme senter som OneCall har kundeservice så det gir også noen goder om det skulle være noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå