Gå til innhold

Hovedkortet viser ikke bios på skjermen.

JamesMcCall

Anbefalte innlegg

Har sett på dette i over 5 timer nå så fant ut at dette er min eneste løsning.

Jeg kjøpte en Z170M-PLUS hovedkort 4x4 DDR4 RAM, i5-6600k og en kjøler.

Jeg installerte alle inne i kabinettet mitt og det gikk ganske bra, alt passet :)

Jeg koblet til alle kabler og dubbedingser som det skal være. Viftene fungerer, keyboarded lyser opp og musa lyser opp, men ingen ting skjer på skjermen. Skjermen er koblet til hdmi rett fra hovedkortet og selve skjermen er satt på hdmi. Men jeg skjønner ikke hva som er galt. jeg har en 500w powersupply som skal være nok.

Hvis noen kunne ha hjulpet meg hadde det vært strålende.

Mvh James

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt om flere som har problemer pga dårlig støtte av rambrikker der løsningen var å ta ut 2 eller 3 brikker. Da kunne man starte opp og oppdatere til nyeste bios og sette inn rambrikkene igjen. Er ikke sikkert dette er løsningen for deg men er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Har du sjekket at du har avstands stykkene mellom hovedkort og kabinett på rett plass. Har du en for mye..på feil plass.. slik at den jorder hovedkortet på plasser som ikke skal ha jord så kan du få slike problemer som du har. Har gjort det selv i mine yngre dager hehe.

Tell over hvor mange avstandstykker som står i kabinettet, og tell deretter antall skruer du har skrudd det fast med...og sjekk at tallene er like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...