Delvis Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Da jeg var og fikk på nye vinterdekk i dag, så dekkmannen at ene hjulet framme, der var sommerdekket slitt sånn ned på innsiden at det er regelrett gåent.Bare litt på andre dekket framme.Han mente feilen burde sjekkes veldig raskt. Skal på verksted med bilen rett over nyttår. Er det for lenge å vente? Bilde hvordan det mest slitte dekket ser ut: Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Er å få tatt en firehjulsmåling på bilen. Kan også være at en bærekule på den siden er gåen. Hører du noen "klunkelyd" eller tilsvarende under kjøring? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Har ikke hørt noen lyd. Er vel best å spørre i morgen om det bør sjekkes med en gang. Endret 15. desember 2015 av Delvis Lenke til kommentar
daruu Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Er det ille nok så kan det nye dekket ditt se likedan ut etter kort tid. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2015 Snakket med verkstedet nå. Han så ingen problem med å vente til den 4. siden jeg kjører lite. Da har jeg time. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Det kan hende det er lurt å informere verkstedet om at en firhjulskontroll er nødvendig, avhengig av hva du har bestilt time for fra før.. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2015 Det kan hende det er lurt å informere verkstedet om at en firhjulskontroll er nødvendig, avhengig av hva du har bestilt time for fra før.. Nå snakket jeg som nevnt med dem og forklarte hva det er og hva dekkmannen har sagt, så da må vel de vite hva som er nøvendig? Trodde ikke jeg måtte lære dem det. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Det kan hende det er lurt å informere verkstedet om at en firhjulskontroll er nødvendig, avhengig av hva du har bestilt time for fra før.. Nå snakket jeg som nevnt med dem og forklarte hva det er og hva dekkmannen har sagt, så da må vel de vite hva som er nøvendig? Trodde ikke jeg måtte lære dem det. Det bør holde ja, jeg antok bare at du hadde time for annet arbeid på verksted i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2015 Lurer på hvordan det er mulig at det kan slite sånn bratt skrått ved kanten.Skulle tro hjulet hadde stått 20 graders vinkel. Men det står jo rett nedpå med hele flaten og ser helt rett ut, så jeg skjønner ikke hvordan det fysisk kan gå til.Det er jo slitt skrått omtrent sånn som på den skissen til høyre her. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 (endret) Er dette en BMW? Ikke helt unormalt at disse sliter dekkene sånn på innsiden. Min slet dekkene slik på innsiden, den hadde riktignok ettermonterte coilovers. Alt av hjulvinkler var justert etter beste mulighet, og innenfor det som er godkjent. Uansett vil jeg tro en firehjulskontroll vil gi deg svaret på hvorfor det slites slik og hva som må utbedres. Endret 16. desember 2015 av El Matador Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå