Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skjev dekkslitasje: Hvor kritisk?

Delvis

Anbefalte innlegg

Da jeg var og fikk på nye vinterdekk i dag, så dekkmannen at ene hjulet framme, der var sommerdekket

slitt sånn ned på innsiden at det er regelrett gåent.
Bare litt på andre dekket framme.

Han mente feilen burde sjekkes veldig raskt. Skal på verksted med bilen rett over nyttår. Er det for lenge å vente?

Bilde hvordan det mest slitte dekket ser ut:

post-12139-0-84747900-1450219734_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan hende det er lurt å informere verkstedet om at en firhjulskontroll er nødvendig, avhengig av hva du har bestilt time for fra før..

Nå snakket jeg som nevnt med dem og forklarte hva det er og hva dekkmannen har sagt, så da må vel de vite hva som er nøvendig?

Trodde ikke jeg måtte lære dem det.

Lenke til kommentar

Det kan hende det er lurt å informere verkstedet om at en firhjulskontroll er nødvendig, avhengig av hva du har bestilt time for fra før..

Nå snakket jeg som nevnt med dem og forklarte hva det er og hva dekkmannen har sagt, så da må vel de vite hva som er nøvendig?

Trodde ikke jeg måtte lære dem det.

Det bør holde ja, jeg antok bare at du hadde time for annet arbeid på verksted i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan det er mulig at det kan slite sånn bratt skrått ved kanten.
Skulle tro hjulet hadde stått 20 graders vinkel. Men det står jo rett nedpå med hele flaten og ser helt rett ut, så jeg skjønner ikke hvordan det fysisk kan gå til.

Det er jo slitt skrått omtrent sånn som på den skissen til høyre her.

post-12139-0-55915200-1450275881.jpg

Lenke til kommentar

Er dette en BMW? Ikke helt unormalt at disse sliter dekkene sånn på innsiden.

Min slet dekkene slik på innsiden, den hadde riktignok ettermonterte coilovers. Alt av hjulvinkler var justert etter beste mulighet, og innenfor det som er godkjent.

Uansett vil jeg tro en firehjulskontroll vil gi deg svaret på hvorfor det slites slik og hva som må utbedres.

Endret av El Matador
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...