Thlom Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Trådstarter var ultraironisk da. . . Men er det støtende at jeg hater ett land som står for alt det jeg kjemper imot, ett land som bedriver grusomheter over hele verden, men dekker over det med "demokrati"? Paranoia, cha cha cha, paranoia, cha cha cha. ignorance, cha cha cha, ignorance, cha cha cha. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Er det gøy å tro at hele verden blir feiet over av USA? Når, ehm, dette faktisk ikke skjer? Er du redd George Bush? Er han skummel? Får du mareritt av han hver natt? Hva er det som feiler deg egentlig? Ser du ikke hva som skjer i verden? Sitter du fast i 80-tallet og går med stygge fargede klær og stort hår? Irakere syns nå ikke alt dette her er så innmari grusomt. Men det syns du. Bare litt "reality" for deg. Du som sitter der i god-stolen og leser Lenin. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Er det gøy å tro at hele verden blir feiet over av USA? Nei, det er jævlig skummelt faktisk. Når, ehm, dette faktisk ikke skjer? Colombia, Nicaragua, Vietnam, Korea, Kambodja, Chile, Irak, Afghanistan, Palestina, trenger du mer? Er du redd George Bush? Er han skummel? Jeg er redd for hva han har muligheten til å utrette ja. Jeg er redd for alle amerikanske presidenter. Får du mareritt av han hver natt? Nope, jeg drømmer søtt. Hva er det som feiler deg egentlig? Ikke no særlig, litt trøtt og sliten i dag, vært på seminar hele helgen. Ser du ikke hva som skjer i verden? Jo, gjør du? Sitter du fast i 80-tallet og går med stygge fargede klær og stort hår? hmm, jeg har forsåvidt relativt stort hår. ull-genseren min er brunn/grønn/gul, litt pen igrunn. Dongribuske er vel akseptabelt å gå med? dongrijakke også kanskje? Irakere syns nå ikke alt dette her er så innmari grusomt. åh? Og det kan du dokumentere? Men det syns du. Bare litt "reality" for deg. Jeg synes det er forferdelig. Siste minisetningen din forstod jeg ingenting av. reality? Du som sitter der i god-stolen og leser Lenin. Lite Lenin for tiden, akkurat ferdig med Krig av Knut Nærum. Bra bok, anbefales. EDIT: Hvorfor funker ikke QUOTE? EDIT2: funker nå, ( Mr.Ueland ) Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Colombia, Nicaragua, Vietnam, Korea, Kambodja, Chile, Irak, Afghanistan, Palestina Når skjedde disse? Bare Irak og Afghanistan er i det siste ti-året. Du utelater selvsagt grunnene til at de var i Vietnam (Nord Vietnam som angrep Sør...) or Korea (som var en FN aksjon)... De tingene som skjedde i Sør Amerika var på 80-tallet, og var, som jeg har sagt mange ganger før, uheldige operasjoner. Men utover dette, sitter du bare igjen med operasjoner hvor USA hjalp et land eller del av et land forsvare seg mot en annen del, noen ganger til og med FNs "ja". Palestina? USA hadde da ikke noe med det å gjøre! Det var jo FN og britene som lekte puslespill med Palestina. I Irak og Afghanistan har man styrtet regimer som var verstinger blant menneskerettigheter. Du anser altså sletting av sånne regimer som "grusomheter". Javel. Gi en hilsen til Saddam for meg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Bare så synd at ettervikningene av disse "uheldige operasjonene på 80 tallet" og USAsk hjelp fremdeles tar livet av folk da. Colombia: Foregår enda til en viss grad. Nicaragua: Enormt med udetonerte bomber, granater, miner osv. Vietnam: Forgiftet grunnvann, jordsmonn osv som fører til at barn blir født med misdannelser og kreft. Korea: Udetonerte bomber, Nord/Sør etc Kambodja: Udetonerte bomber, landet er rasert. Chile: Ikke noe som jeg kommer på faktisk Irak: Ja vi ser jo hva som skjer Afghanistan: narkotika produksjonen har tatt seg opp, det finnes ikke noe som helst kontroll utenfor Kabul. Palestina: USA er dypt involvert i Israel <-> Palestina konflikten, og vi vet jo hva som foregår der nede. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Ja, dette tyder ikke på at USA feier over verden. Vietnam spurte om hjelp, de fikk hjelp. De fikk også noe skit med på kjøpet. Så lenge de ikke krever erstatning fra USA for dette, syns jeg ikke du heller skal snakke for dem. Irak: ja, hva er det som er så dårlig med det som skjer der da? Tror du virkelig at folk kan få det bedre i et sånt land uten at ting er dårlig en stund? Hva slags usaklig menneske er du egentlig? Afghanistan har blitt overlatt til FN, og du beskriver jo selv hva slags KANON-jobb de utfører der. USA er innvolvert i Palestina konflikten, men de var ikke den som skapte den, og heller ikke den som gjorde at den ble sånn. USA er bare innvolvert siden de støtter Israels rett til å være selvstendig stat, noe som alle arabiske land ikke syns de skal ha rett til, og har siden 1948... FN gav Israel sitt land, og de arabiske naboene godtok ikke dette og prøvde å ta Israel. Dumt at de ikke kunne holde fingrene av fatet, får nå sitter de med mindre enn de hadde da. Du bare skyver ansvaret for alt over på USA, det er ikke rart at du tror USA feier over verden når du tenker sånn. Problemet er at det er usaklig og ikke minst en forenklet tankegang. Du ville tydeligvis ikke ha et bedre liv for folk i Irak, siden å fri dem fra Saddam ville aldri vært enkelt. Du ville tydeligvis heller ikke at folk i Afghanistan skulle få det bedre, og at USA skulle bare latt terrorister herse med hvem de ville uten konsekvenser. Fine verdier du har. Lenke til kommentar
EC Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Okay - Olsen og Seixon: Dere to er notoriske spammere i en rekke tråder, hvor dere går off topic kjappere enn en sputnik-rakett. Derfor får dere begge en advarsel, i håp om at det kan minne dere på hva som står i retningslinjene (som skal følges på dette forumet - fordi det er vårt forum og vi bestemmer her). Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Okay - Olsen og Seixon: Dere to er notoriske spammere i en rekke tråder, hvor dere går off topic kjappere enn en sputnik-rakett. Okay - Jeg er enig at de har en tendens til å gå off topic, men er de notoriske spammere? Det er jo saklig, og at en diskusjon sklir ut i en retning betyr ikke at de som fortsetter å skrive i tråden er "notoriske spammere". Seixon og Olsen skrive seriøse poster, som oftest, og jeg ser ikke helt grunnlaget ditt, for hvis du skal advare alle som går off topic... Good luck! Du kan ikke si at Olsen og Seixon er de eneste som svarer på tråder selv om den går off topic. Hva med ditt innlegg? Det er ikke veldig svar på trådstarters hensikt... Hvorfor ikke bare sende en PM eller lage en egen tråd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå