Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe inn 3 monitorer for Nvidia Surround. Har for øyeblikket en AOC, 144Hz, 1ms, 1920x1080 skjerm, Viss eg velger å gå surround vil eg nok selge denne skjermen. Kjører 970sli, av ASUS Strix. Så eg trenger bare tre skjermer, men eg lurer kva eg ska kjøpe?`Budsjett på ca 5k total for skjermene og evnt stand, kan legge i litt til viss de e nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe inn 3 monitorer for Nvidia Surround. Har for øyeblikket en AOC, 144Hz, 1ms, 1920x1080 skjerm, Viss eg velger å gå surround vil eg nok selge denne skjermen. Kjører 970sli, av ASUS Strix. Så eg trenger bare tre skjermer, men eg lurer kva eg ska kjøpe?`Budsjett på ca 5k total for skjermene og evnt stand, kan legge i litt til viss de e nødvendig.

Husk at surround krever veldig mye av gpu, så man kan fort få rimelig lite fps.

G-syncmonitor anbefaler jeg på det sterkeste i surround for en god opplevelse. nvidia støtter g-sync i surround. Har kjørt det selv med 3x Asus swift 1440p.

3 stk skjermer tar veldig stor plass, om du ikkje visste det. Jeg vil heller anbefale å ha èn Acer X34 3440x1440 g-sync. Mye mere behagelig i lengden, og man slipper problemer som kan oppstå med surround. Kom opp i flere irriterende problemer innimellom i spill f.eks.

Lenke til kommentar

Har lest at sli 970 ska greie feks battlefield 4 på ultra rundt 40fps, samme med gta v der ligger fps på ca 40-60 .det er for min grunn heilt greitt, eg satser ikkje heilt på å tømme lommeboka heller. Såg at billigaste 3440x1220 va på rundt 7k, så har vi de me at 3 skjermer ser litt "kulare" ut enn 1. Veit det kjeme til å vere probleme me oppløysninga på spill å annet, men det gir også en følelse at du virkeli er i spillet når du plutselig får sidesyn. Så eg er nestem bestemt på 5760x1080

Lenke til kommentar

Har lest at sli 970 ska greie feks battlefield 4 på ultra rundt 40fps, samme med gta v der ligger fps på ca 40-60 .det er for min grunn heilt greitt, eg satser ikkje heilt på å tømme lommeboka heller. Såg at billigaste 3440x1220 va på rundt 7k, så har vi de me at 3 skjermer ser litt "kulare" ut enn 1. Veit det kjeme til å vere probleme me oppløysninga på spill å annet, men det gir også en følelse at du virkeli er i spillet når du plutselig får sidesyn. Så eg er nestem bestemt på 5760x1080

Bilspill som Dirt serien og Cars er heftig med 3 skjermer. Dragonage etc, er også fett! Så kult er det uten tvil :)

Lenke til kommentar

Kva merke/skjermer anbefaler du? som sagt så trenger skjermene bare å vere 60hz å full hd. Veit at g-sync er sykt bra men det blir for dyrt..

Anbefaler bare g-sync, fordi tearing er ekstra irriterende/fremtredende i surround. Snakker om erfaring, fordi det var lenge ikkje SLI + g-sync + surround fungerte. 

Lenke til kommentar

prøver igjen, kva merker anbefaler du for gode skjermer, veit asus er flink, kva me acer, philips å dei andre?

Jeg er generelt fornøyd med Asus skjermer til gaming, siden de har vært veldig bra. BenQ er også meget bra. Kanskje de raskeste skjermene uten g-sync. 

Merke har jo egentlig ikkje så mye å si, fordi de finnes i mange prisklasser og kvaliteter. Man får ofte det man betaler for, så der har du kanskje svaret. For gaming er det Asus, Acer og BenQ som er tingen nå. Eizo Forris er også bra, men billig er den ikkje.

Til sist, så vil jeg si at det er MYE bedre å ha en veldig bra skjerm, enn 3 billige. 

Asus 27" G-Sync ROG SWIFT PG278Q er et særdeles bra valg. Disse har vært solgt brukt for ca 4500kr og koster nye 7000kr. På tilbud er de nede i 5500kr, iallefall på black friday.

Tester du en slik skjerm, skal jeg nesten love deg at du kommer til å spy på alle andre 60hz skjermer. Med g-sync i tillegg, så er det en annen verden å spille med. 2x 970 sli er også perfekt til Asus swift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...