Morten44 Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Hei Vet ikke om jeg har fått virus eller om det er malware jeg har fått men hver gang jeg starter nettleser så starter enten bing eller safesurf....har sittet i 5 timer nå å prøvd å slette di programene men di er umulig å finne på pcen....det gjeller både google chrom å exsplorer.Får og opp msn.com som startside innimellom.Jeg har våre inne på innstillningene i chrom å satt google.com som starside men så for jeg åpner nettleser så kommer en av di tre nevnte opp....virker som pcen lever sitt eget liv...har googlet probleme å fulgt råda å lastet ned 6-7 forsjelige adware/malware programer å kjørt full scan men di finner ingenting....leste i en link på nett at jeg antaglivis hadde fått et virus når jeg hadde disse problemene...har og prøvd 3 forsjelige virus progamer men uten hell....finner ingen av programene når jeg åpner control panele....legg til/fjern programer....har lest en hel del på nett om disse programene nå i dag å det finnes jo en hel del av malware programer som skulle fixa opp i dette....har noen et råd om hva jeg må gjøre?? Eventuelt vilket program jeg må laste ned for å fjerne faenskape?? Takk for svar!! Morten Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Hvis du har vært i innstillingene og fjernet utvidelser og satt ny startside så er ikke malwaren borte. Får du det ikke bort ved vanlige metoder som malwarebytes og antivirus scan, så er neste steg reformatering. Husk å sjekke i selve nettleserne, utvidelser der kan være nok til at det her resettes som beskrevet. Lenke til kommentar
Morten44 Skrevet 15. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2015 Hvis du har vært i innstillingene og fjernet utvidelser og satt ny startside så er ikke malwaren borte. Får du det ikke bort ved vanlige metoder som malwarebytes og antivirus scan, så er neste steg reformatering. Husk å sjekke i selve nettleserne, utvidelser der kan være nok til at det her resettes som beskrevet. Ok....så pass....nå har jeg aldri reformatert en pc å jeg har ikke peiling på hvordan man gjør det å går frem..... innstalerte windows 7 på pcen i går,likte ikke windows 10....men det var nok når jeg innstalerte keyen til windows jeg fikk malwaren....lastet den ned fra nett... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Bing er microsoft sin egen søkemotor. Ikke et virus. Så det er eliminert hvertfall. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Bing er microsoft sin egen søkemotor. Ikke et virus. Så det er eliminert hvertfall. Nåja, jeg lurer litt hver gang jeg åpner Internet Explorer Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Be a man. Bruk chrome. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Her er en kjapp oversikt over de vanligste nettleserne: Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Her er en kjapp oversikt over de vanligste nettleserne: 1276602442261.jpg Seems legit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå