hean Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Hei September/oktober var første måned jeg faktisk begynte å gå i litt overskudd og måtte betale moms da den inngående overgikk den utgående. Når jeg nå skal bokføre dette i regnskapet... hvilken konto brukes da? Hvilken konto brukes for å bokføre ren moms, altså en faktura på moms etter import av varer? På forhånd takk!! Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 I mitt system, så fører jeg det da rett mot 2710 inngående mva. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2015 I mitt system, så fører jeg det da rett mot 2710 inngående mva. Begge? Det er to forskjellig spørsmål med forskjellig tema men begge om moms Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Er det oppgjør av terminmomsen du spør etter? Hos oss har vi en konto som heter oppgjørskonto MVA. Kredit bank og debet oppgjørskonto. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Bokføring av betaling av merverdiavgift føres i mitt system som en transaksjon mellom driftskontoen og konto 2740 Oppgjørskonto merverdiavgift. En "ren" mva-faktura (inngående merverdiavgift) går rett på 2710 Inngående mva. 2 Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 I mitt system, så fører jeg det da rett mot 2710 inngående mva. Begge? Det er to forskjellig spørsmål med forskjellig tema men begge om moms Var nok jeg som svarte "raskere enn min egen skygge" - så bare del 2 vedr. importmva, og den puttes rett på ing. mva. Nå har allerede spm vedr. postering av mva oppgjør blitt svart, så jeg skal ikke kommentere den videre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå