sdfafgdfgdfgdfg Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Hei alle andre på forumet! jeg trenger sårt hjelp til og skrive en søknad på en spesifikk jobb.. jeg er 21 år og har tenkt og søke meg en lærlingjobb i et stort firma i oslo. å få denne jobben betyr mye for meg og jeg tror det og kunne fått et intervju bare hadde vært gull ettersom jeg får presentert meg mye bedre der. det å skrive søknad er noe jeg syns er veldig vanskelig for jeg har ikke så mye erfaring fra det og skrive søknad ettersom jeg kommer fra ei lita bygd og her har det bare gått på at jeg kjenner folk og automatisk fått jobb. jeg kan til og med betale noen for hjelp hvis det er ingen som er villige til og bruke fritiden sin :-) God jul alle! Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 En begynnelse kan være å ikke bruke overskriften "Jobb søknad" i en jobbsøknad. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 cv-nerden Dette fikser du selv! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Det finnes mange plassar der du kan få hjelp til å skrive søknad og CV. Alt frå gratis på internett, til NAV, fagforeningar og private rådgivarar. Det er ikkje så lett å gi generelle råd på sjølve søknaden då denne bør tilpassast både jobben du søker, din motivasjon for å søke jobben samt omstendigheitene rundt. For eksempel vil det være forskjell på å skrive ein søknad for ein jobb der du har alle nødvendige kvalifikasjonar, kontra det å søke på ein jobb der du må overtale arbeidsgivaren til å gi deg ein sjangs. Mitt umiddelbare råd er at du bruker den veiledninga som ligger fritt tilgjengeleg på internett. Så når du har eit utkast så kan du gå eit steg vidare og be om tilbakemeldingar på søknadsteksten. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 du får lage et utkast så vi har noe og jobbe ut fra , jeg kommer gladelig med tips og råd , men bare du vet hva du skal skrive .det vanlige er og skrive litt om hvorfår du søker , så hva du kan og hvor du har jobbet og så en liten bit om deg selv som livssituasjon og interesser , bruk stavekontroll om du er som meg og sliter med rettskrivingen . om du søker på en konkret utlyst stilling er det greit og vise til hvor du fant annonsen .du bør og ha en top tekst med ditt navn adress og kontakt info , NAVN ADRESSE TLF MAIL DATO søknad sendt her Søknad på stilling som XXX hos XXXXX Viser til deres annonse på XXX vil herved søk på stilling som XXX Litt om hvorfår du søker litt om hva du kan og hvor du har jobbet og hva du gjorde der litt om deg selv Vennligst Hilsen deg Liten skrft : Vedlegg CV og eventuelt annet < 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå