Skurupu Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Jeg og min utenlandske kjæreste bor begge i hennes hjemland. Hun har aldri vært i norge, men det endrer seg straks! Vi lander på Gardermoen søndag den 20. desember, og blir over nyttår. Jeg har vært i norge på ferie før, men dette er første gang kjæresten blir med. Derfor føler jeg meg som turist i mitt eget land! Jeg har nå som mål å vise frem norge på en positiv måte. Hva kan vi finne på av aktiviteter i romjulen? Helst noe kulturelt eller naturrikt. Vi kommer til å bo i mine foreldres hus i Fetsund, rett ved nerdrum stasjon, 20 minutter med tog fra Oslo S. Jeg har også bil. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Midtvinters? Kle dere godt og ta en tur til Røros og reis gjerne opp dit med tog. Om dere blir lenge i Norge kan dere få med dere Rørosmartnan midt i februar hvor det blir det veldig mye folk og aktiviteter. Endret 15. desember 2015 av robertaas Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Det er skuffende med snø så langt, og over julen er det meldt plusgrader i store deler av landet. Jeg er også hjemme med utenlandsk dame nå til jul. Vi har egentlig brukt mye fokus så langt på mat og hverdags-kultur, bare det å ta toget, og oppleve trafikk (mangelen på det) var annerledes, for ikke å snakke om oslo i seg selv. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Det er skuffende med snø så langt, På Røros er det sne. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 VisitOslo har mange forslag: http://www.visitoslo.com/no/oslo-for-deg/vinter/ Sjekk "Topp 10" i kolonnen til høyre på siden. Ellers er det jo ikke så langt til Lillehammer og omegn: http://www.lillehammer.com/opplevelser/hunderfossen-vinterpark-p631333 http://www.lillehammer.com/opplevelser/hundekjoring-pa-sjusjoen-p1321713 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 15. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2015 Midtvinters? Kle dere godt og ta en tur til Røros og reis gjerne opp dit med tog. Om dere blir lenge i Norge kan dere få med dere Rørosmartnan midt i februar hvor det blir det veldig mye folk og aktiviteter. Vi blir der til 2. Januar. 14 fulle dager i norge. En tog-tur er ingen dum idé! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Det er skuffende med snø så langt, På Røros er det sne. Men til helgen er det meldt plussgrader. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Er i samme båt så slenger meg på denne tråden Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 16. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2015 (endret) Vi skal i hvert fall en tur i Vigelandsparken, slå det sammen med Star War på Colloseum kino som ligger like i nærheten. Vi skal også spise lunsj med mine foreldre på Frognersætra og se på utsikten fra Holmenkollen. Det er de to turist-tingene jeg har planlagt til nå. Endret 16. desember 2015 av Skurupu Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 (endret) Vi skal også spise lunsj med mine foreldre på Frognersætra og se på utsikten fra Holmenkollen. En tur opp i hopptårnet i Holmenkollbakken bruker være en slager blant utlendinger. En mindre imponerende, men billigere og raskere variant er Midtstubakken hvor man kommer nesten helt opp i tårnet rett fra veien. Ellers så er det jo fint med en tur på sjøen året rundt om det er klarvær og sol. Båten til Fornebu er innen sone 1 om dere har kort med sporveiene. Endret 16. desember 2015 av robertaas Lenke til kommentar
( ) Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Litt vanskelig å vurdere enkelte ting her, siden man ikke nevner noe om hva slags landskap/kultur vedkommende har som bakgrunn (vi trenger ikke land eller nasjonalitet her, men litt om landets kvaliteter eller beliggenhet ville si noe om kontraster...). Uten denne informasjonen, vil jeg likevel henge meg på Røros, samt nevne Norsk Folkemuseum (som en liten bakgrunnsinfo om århundrene før vi fikk grunnlov...) - og ellers er det jo spørsmål om enten (f.eks) kysten rundt Bergen/Hordaland/Sogn og Fjordane, eller (f.eks) Finse... (De to alternativene er altså tenkt som eksempler på Norge, som evt. kan være passe kontrasterende til vedkommendes bakgrunn...) (Eller man kan ta en tur fra Florø, via Skei og Fjærland, til Jostedalen og videre til noe som (f.eks) Sognefjellet med sine fjellutsikter (hvis tilgjengelig) eller til Turtagrø, hvor det sies at man har utsikt til norske høyfjell... Dette som en samling av norske kontraster fra kyst til høyfjell.)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå