aklla Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Foreldrene mine har fått Get box 2, så jeg prøver å sette opp. De bestilte dette sammen med fiber fra Eidsiva. Har koblet opp routeren og har nett på den, koblet inn Get boksen til port 4 slik det står man skal og slår den på. Men set ikke ut som at denne er helt på nett. Den har IP og svarer på Ping, men stopper før førstegangsoppsett. Den står nå her, den stoppet her før førstegangsoppsett: Mer detaljert feil: Har prøvd å koble den rett i fiber-boksen samt inn i ett Canal digital-nett som ikke har blitt tatt ned enda. Den fornyer ip ut fra hvilke nett den er på, så nettet skal ikke være problemet. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Det øverste bildet trodde jeg bare var på koax-versjonen av Get-boxene... IP-versjonen har ikke koaxinngang. Eller mangler det noe aktivering fra Get? Ville ringt Get og spurt (men de har vel stengt så sent som det er nå). Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 Etter jeg har resatt den kommer den tilsynelatende rett etter den har loaded seg ferdig. Har sendt SMS om aktivering også, og fått bekreftelse, men det er jo mulig denne kommer uansett hva man sender inn. Ellers skulle boksen være klar til bruk forrige uke, men mulig det er en feil eller noe slikt, eller så er det ikke aktivert. Skal ringe kundeservice i morgen, håper de er ett par hakk bedre enn canal digital IP-versjonen har ikke koax-inngang nei, det er ikek koax på den jeg har ihvertfall. Ellers er feilsøking på nett ubrukelig, eneste som jeg finner er ting som å sjekke at ledningen sitter i. Eneste punktet på feilsøking i bruksanvisningene er å trykke på "TV AV"/Source eller lignende knapp for å få bilde. Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 . Mulig du fikk løst denne idag, men hvis ikke: - Hvilken IP adresse er dekoderen tildelt, 192.** eller 10.**? - Hvilken sentral har du fra Eidsiva? - Ta strøm av dekoder, reboot så sentralen og start dekoder på nytt. - IP TV funker ikke med mindre provisjoneringen er i orden, mulig det er der feilen ligger. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2015 Glemte litt av denne, men ringt de dagen etter jeg startet tråden, routeren var ikke satt opp fra Eidsiva, etter de gjorde det fungerte alt. Altså ingenting jeg kunne ha gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå