superdigg Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Topic'en sier vel det meste. Aner ikke hva jeg skal sette multimeteret på for å teste om noen av de 3 BMC-3 batteriene her i huset kan eskplodere. Noen som har peil? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 tror ikke du kan finne ut det med et vanlig multimeter, tror det er noe inni som avgjør det. Er jo veldig liten sansynlighet for at det skjer uansett. Men kanskje noen eksperter kan rette på meg? Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 tror ikke du kan finne ut det med et vanlig multimeter, tror det er noe inni som avgjør det. Er jo veldig liten sansynlighet for at det skjer uansett. Men kanskje noen eksperter kan rette på meg? Grunnen til at jeg spør er fordi "oppskriften" står i Dagbladet : http://www.dagbladet.no/dinside/2003/11/11/383224.html Ville derfor bare ha litt hjelp til å gjøre dette. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Det stod jo ganske bra forklart på dagbladet.no da: Slik kan du kortslutte batteriet, ifølge han: Bruk multimeteret til å måle spenningen på batteriet. Den røde ledningen på den ene kontakten og den sorte på den andre. Skru så på multimeteret slik at du isteden måler strømmen. Batteriet vil da kortslutte. Er det forskjellen på strøm og spenning du ikke vet? Men uansett, er det unødvendig å prøve. Det vil selvsagt ikke kortslutte eller skje noe spesielt. Endret 16. november 2003 av GeeZuZz Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Enig med GeezuZz. Hvordan skal et multimeter får målt noe hvis det "kortslutter" det det måler?... Mottar gjerne korreks.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå