Gå til innhold

Hvordan måles seertall på TV?


Anbefalte innlegg

Hmm... Er ikke det skikkelig kjipt egentlig?

 

De klarer jo å måle hvor mange som ser på programmene til enhver tid, så hvis du finner ut at du ikke gidder å se på programmet mer, så er du vel nødt til å trykke på noe kode greier for at det skal registreres at du ikke ser mer? Og hvis du senere finner ut at du vil se igjen, så må du igjen trykke inn noe kode opplegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke så kjipt egentlig. Hvis jeg ikke gidder å se på mer så slår jeg enten av tven, da registrerer boksen det, eller jeg kan bare trykke på knapp nr. 3. Det er en liten skjerm på den store boksen på tven som viser hvem som ser på. Når jeg ser på står det 3 på den skjermen.

Hvis jeg senere vil se på igjen trykker jeg da bare på knapp 3 igjen. Er ikke noen form for koder eller noe.

Lenke til kommentar

Heh. Jeg trodde at avidi (og andre tv leverandører) målte dette ved å registrere hvor mange klienter som tok inn de forskjellige frekvensene. Hvis man sammenligner dette med sendeskjemaene til tv kanalene, hadde dem sett hvor mange som så på hvert program.

 

Men det er vel kanskje ikke mulig å gjøre det slik. :ermm:

Lenke til kommentar
Heh. Jeg trodde at avidi (og andre tv leverandører) målte dette ved å registrere hvor mange klienter som tok inn de forskjellige frekvensene. Hvis man sammenligner dette med sendeskjemaene til tv kanalene, hadde dem sett hvor mange som så på hvert program.

 

Men det er vel kanskje ikke mulig å gjøre det slik. :ermm:

helt riktig, det er ikke mulig :yes:

da selskapene sender ut på alle frekvensene samtidig, når man skifter kanal, så sender tv`n ingen signaler, den bare skifter den frekvensen den "lytter" på.

det er altså INGEN signaler som går ut i fra tv`n, og er derfor umulig å få tilbakemeldigner fra den.

og hvis det var mulig ville det også vært store mørketall, pga video, hvis videospilleren står på en kanal, og tv`n på en annen ville det blitt registrert 2 kanaler på 1 tv...

 

trodde det samme som deg før...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...