Alex T. Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Hei, jeg er nå student i maskin på NTNU, men har i det siste fått veldig lyst til å ta utdanninga i Tyskland etter at jeg snakket med broren til en kompis av meg. Sidene på universitetene i Tyskland er veldig uoversiktlige og det er også de norske sidene som har å gjøre med utdanning i utlandet å gjøre. Jeg lurer litt på hvordan det er sånn i store trekk. Økonomi, studie, godkjenning av studie, etterspørsel av slike kandidater i Norge osv. Takk for svar Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Jeg skjønner ikke helt hva du spør om. Ønsker du å søke om en slags overgang til et tysk universitet eller ta utveksling der? Det er klart du er attraktiv i Norge hvis du har studert maskin i sllikt industriland. 1 Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 Jeg skjønner ikke helt hva du spør om. Ønsker du å søke om en slags overgang til et tysk universitet eller ta utveksling der? Det er klart du er attraktiv i Norge hvis du har studert maskin i sllikt industriland. Oi, skulle kanskje sagt det innledningsvis. Ute etter en slags overgang, ja Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Jeg vil tro det kan være litt vanskelig siden Tyskland kun har 3 + 2 år såvidt jeg vet. Men hvis du drar på utveksling et helt år, i tillegg til å skrive masteren din der, så kan du få tilbringe rundt 1,5 år av graden din i Tyskland. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Gå og snakk med internasjonal seksjon på NTNU. De kan nok mer om utveksling enn å bytte helt, men kan nok hjelpe deg en del på veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå