Gå til innhold

Windows 10 lydavspilling - Hvordan funker det for dere?

Kneipp

7 stemmer

1. 1. Har du problemer med lyd avspilling på Windows 10?

• Nei. Alt fungerer perfekt
      7
    • Jeg får tilfeldige frys med tilhørende 'buzzing' som varer ca. 1 sekund
      0
    • Jeg får knirkelyder(vinyl), men uten frys
      0
    • Jeg får ikke spilt av lyd i det hele tatt
      0

Anbefalte innlegg

Sliter med lyd buzzing/freeze på win10. Helt tilfeldig når det skjer, varer ca. 1 sekund.

Derfor tenkte jeg at det hadde vært interessant å se om vi er flere med dette problemet, eller andre lyd problemer forøvrig.

Dette er noe helt nytt for meg. Har ikke hatt dette problemet på win7/8.x med omtrent samme hardware

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt både DPC latency checker og LatencyMon for å feilsøke, men jeg sliter med å finne 'culpriten' kan du si.

I følge LatencyMon så er det enten er det ndsis.sys, NVIDIA eller dxgkrnl.exe som er årsaken til drop outs

Asus P5K-E/WIFI-AP
Intel Q6600
8 GB minne
NVIDIA Geforce GTX 650 Ti BOOST
2x Crucial C300 64GB i RAID0 for os
Samsung Spinpoint F4EG 2TB
WD Caviar Green 3TB

Gammelt ja, Ingen win10 drivere hos produsentene. Men dette funket veldig fint på win8.x. Microsoft ordnet alle drivere utenom skjermkortet som jeg holder oppdatert manuelt.

Jeg har prøvd å bare bruke lyd delen av skjermkortet, men det hjalp ikke det heller. Det får meg til å tenke at kanskje dette ikke er lyd relatert, men heller et driver problem på min hw konfigurasjon.

Har også prøvd å nedgradere drivere for nettverkskortet uten hell.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med Asus P5B Deluxe Wi-Fi/AP og Q8400. Skulle bli omtrent det samme i alder (CPU er nyere)

Kjører lyden via TosLink (S/PDIF) til en Denon AVR-1603. Har ikke testet andre utganger. Har hatt Windows XP, Windows 7, Windows 8, 8.1 og 10 på denne maskinen - og jeg har ikke merket noen endringer. 

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med Asus P5B Deluxe Wi-Fi/AP og Q8400. Skulle bli omtrent det samme i alder (CPU er nyere)

Kjører lyden via TosLink (S/PDIF) til en Denon AVR-1603. Har ikke testet andre utganger. Har hatt Windows XP, Windows 7, Windows 8, 8.1 og 10 på denne maskinen - og jeg har ikke merket noen endringer. 

På win10, lar du windows ordne drivere selv? Eller må du installere noen etter på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...