Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 307 2002 model, trekke ledning gjennom torpedoveg?

toddy21

Anbefalte innlegg

Hei. Skal trekke en pluss kabel fra batteriet til bagasjeromet får å koble til forsterker. Men finner ingen vei å trekke den?

Var på bilradiospesialisten å spurte men er like blank, var 4 stk der å alle hadde forkjellige svar. En sa at jeg må borre et hull? Men ikke hvor eventuelt, de 3 andre sa følg ei klyse me ledninger å sa 3 forkjellige plasser, en sa til høyre i bilen en sa til venstre i bilen å den siste sa midt i bilen. Men når jeg ser under pansere mot torpedoveggen er det ingen klyse med lefninger, heller ikke noe form for utsparing ( gummi knotter ) som alle har sakt jeg kan trekke gjennom?

Så? Noen som kan gi meg et skikkelig svar på hvor å hvordan jeg får denne ledningen bak? (Nei jeg trekker ikke ledningen under bilen!!)

Eventuelt hvis jeg må borre? Hva må gjøres får å ungå rust? Å hvor bør jeg borre?

Takk på forhånd ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen har ferdige hull på passasjersiden. Du må bare lete høyt og lavt. Finner du ikke noe må du selvsagt borre. Du må etterpå bruke en gummigjennomføring for å ikke få metallkant rett mot ledningen. Litt silikon gjør den lettere å få på plass og vil beskytte mot fuktinntrengning. Prøv å lage hull et sted det ikke kommer vann til.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet på de fleste biler jeg har montert stereoanlegg i. Men jeg har også måtte borre hull selv et par ganger da plasseringa var alt for knotete. Er heller ikke sikkert hullene som er der fra før (hvis det er noen) er store nok. Man bør som du sikkert vet strekke skikkelig tykke kabler til stereoanlegg.

Lenke til kommentar

Bare se at det ikke kan renne vann ned langs torpedoveggen eller sprute fra under bilen eller noe. Bruk sunn fornuft og logikk. Det er ikke kritisk siden du alikavel skal (må) bruke gummiforing. Du kan evt. pensle litt med hammerrite eller noe lignende lakk etter du har borret. Anbefaler å bruke stegborr, eller sånn "juletre-borr".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...